"نشریه هندی": ایران به سرعت می تواند به رشد و رونق اقتصادی دست یابد

11:20 - 11 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۰۰۴۴
یک روزنامه معتبر هندی ،لغو تحریم های بین المللی را فرصتی برای شکوفایی اقتصادی ایران دانست و نوشت:این کشور با ظرفیت بالا و برخورداری از منابع عظیم نفت وگاز به سرعت می تواند به رونق و رشد اقتصادی دست یابد.
به گزارش سرویس بین الملل  روزنامه بیزنس استاندارد روز دوشنبه با انتشار مطلبی اضافه کرد:با لغو تحریم های بین المللی ایران به سرعت می تواند به جایگاه واقعی خود در منطقه بازگردد.

به نوشته این روزنامه ،برای نخستین بار در سال 2014 ،رشد تولید ناخالص ایران مثبت شد و تورم بیش از حد در این کشور به کنترل درآمد.

درادامه این مطلب با اشاره به اینکه هند پس از چین دومین وارد کننده نفت ایران است نوشت:سهم هند از بازار ایران درمقایسه با چین که یک چهارم کل صادرات و واردات ایران را تشکیل می دهد،بسیار ناچیز است .

نویسنده این مطلب در ادامه با بیان اینکه سهم صادرات هند به ایران درمقایسه با واردات همواره کمتر بوده نوشت:به تازگی به رغم نبود رقبای خارجی، سهم صادرات هند به ایران کاهش یافته که دولت باید به این موضوع مهم توجه کند.

بیزنس استاندارد درادامه می نویسد:واردات هند از ایران بیشتر مربوط به نفت و مواد پتروشیمی و مهمترین کالای صادراتی این کشور به ایران برنج است .

درادامه این مطلب با اشاره به سفر نخست وزیر هند به ایران اضافه شده است این سفر و دستاوردهای آن می تواند گام مهمی برای توسعه مبادلات تجاری بین دوکشور باشد.

به نوشته این نشریه ،سرمایه گذاری در چابهار و امضای توافقنامه ترانزیت سه جانبه ایران ،هند و افغانستان می تواند زمینه رونق اقتصادی کشورهای منطقه را فراهم کند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند یکشنبه هفته گذشته برای سفری دو روزه وارد تهران شد.
در سفر نخست وزیر هند به ایران 12 توافقنامه و سند همکاری در زمینه های مختلف بین تهران و دهلی نو امضا شد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *