نمی‌خواهیم "افغانستان" تجزیه شود

16:10 - 09 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۱۶۰
عضو شورای حراست و ثبات و رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان با بیان اینکه سکوت در برابر توطئه‌ها به خاطر ترس نیست، خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم افغانستان تجزیه شود و به خاطر چالش‌ها افغانستان را ترک نمی‌کنیم.
نمی‌خواهیم به گزارش سرویس بین الملل عبدالرب رسول سیاف رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان در نشست خبری شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت: بخاطر اقدامات پاکستان در قبال تعهداتی که به آن جامه عمل نپوشانده اکنون دنیا این کشور را شناخته است.
 
وی گفت: پاکستان این را باید بفهمد که یک روز می‌رسد که در رأس فهرست حکومت‌های تروریست پاکستان نوشته خواهد شد. اگر از راه خود بازنگردد.
 
سیاف یکبار دیگر از طالبان مسلح نیز خواست تا با حکومت افغانستان صلح کنند.
 
رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان، اظهار داشت: اگر طالبان مسلح با پروسه صلح همراه نشوند مانند دیگر رهبران شان از بین خواهند رفت.
 
وی تصریح کرد: طولی نخواهد کشید که پاکستان به دلیل حمایتی که از گروه‌های تروریستی می‌کند در صدر فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار خواهد گرفت.
 
سیاف در ادامه اذعان داشت: ما هیچ مشکلی با ملت پاکستان نداریم، بلکه مشکل اصلی اقداماتی است که دولت این کشور در قبال افغانستان و چالش‌های آن انجام می‌دهد.
 
رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان بیان کرد: سکوت ما در برابر توطئه‌ها حاکی از ترس ما نیست، بلکه این سکوت از روی مصلحت اندیشی است، زیرا نمی‌خواهیم افغانستان تجزیه شود.
 
سیاف افزود: آبی که به جوی رفته باشد دیگر بازنمی‌گردد، افغانستان دوباره به پا خواهد ایستاد! پاکستان باید بداند که دست از حمایت تروریست‌ها بردارند وگرنه روزی در لیست کشورهای سیاه جهان قرار خواهد گرفت.
 
وی خطاب به طالبان گفت: به کشور‌تان و در پروسه صلح با مردم افغانستان متحد شوید.
 
رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان بیان کرد: ما دارای 3 پاسپورت نیستیم که افغانستان را بخاطر چالش‌ها ترک کنیم لذا ما بسیار سنجیده قدم برمی‌داریم.
 
وی گفت: تمام مردم افغانستان روحیه‌ جهادی دارند و به حاشیه راندن مجاهدین در افغانستان هرگز عملی نخواهد شد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *