رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم تامین هزینه ساخت آزادراه شمال/ پیمانکاران داخلی در اولویت

17:30 - 22 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۲۴۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون وزیر راه وشهرسازی ورود پیمانكاران و مشاوران داخلی را به پروژه آزادراه تهران- شمال در اولویت اعلام كرد و گفت: شرط وزارت راه و شهرسازی برای ورود شركت‌های پیمانكاری به این پروژه مانند قرارگاه خاتم، تامین مالی دست كم 60 درصدی هزینه های ساخت است.
به گزارش گروه اقتصاد، علی نورزاد معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به ورود پیمانكاران داخلی به پروژه آزادراه تهران- شمال گفت: در دولت تدبیر و امید پیمانكاران داخلی وارد پروژه آزادراه تهران- شمال شدند و اكنون در این پروژه هفت پیمانكار داخلی مشغول به كارند و بخشی از مطالعات این پروژه را نیز مشاوران داخلی انجام می‌دهند.

مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل كشور مشكل ساخت و تكمیل پروژه آزادراه تهران- شمال را تامین اعتبارات اعلام كرد و گفت: هر شركت داخلی مانند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) كه توان تامین مالی دست كم 60 درصدی پروژه‌هایی مانند آزادراه تهران- شمال را داشته باشد، می‌تواند وارد این پروژه شود.

بر این اساس، قطعه یك آزادراه تهران- شمال از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت آغاز می شود و با عبور از مناطق كن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانك می رسد.

با راه اندازی این قطعه قسمتی از راه كنونی كه از طریق كرج می گذرد، حذف و مسیر كنونی حدود 60 كیلومتر كوتاه تر می شود.

قطعه دوم این آزادراه مربوط به دوآب شهرستانك- پل زنگوله به طول تقریبی 25 كیلومتر است. تونل های بلند البرز هر یك به طول 6 هزار و 350 متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول جاده كنونی كرج- چالوس نزدیك پنج كیلومتر كوتاه تر می شود.

قطعه سوم آزادراه تهران- شمال بین پل زنگوله- سه راهی دشت نظیر به طول تقریبی 46 كیلومتر است. این مسیر دو خط رفت و دو خط برگشت دارد و در قسمت فراز یك خط كندرو به مسیر اضافه می شود و ساخت این قسمت از پیچیدگی های زیادی برخوردار است.

قطعه چهار آزادراه تهران- شمال مربوط به سه راهی دشت نظیر- چالوس به طول حدود 20 كیلومتر و به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت است و در قسمت های بلند آن یك خط كندرو نیز وجود دارد. این قطعه تابستان پارسال زیر بار ترافیك رفت.

چندی پیش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برای ساخت آزادراه تهران- شمال با تامین مالی 40 درصدی اعلام آمادگی كرد.

همچنین قرار بود نوزدهم اردیبهشت ماه اعضای كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و خبرنگاران از آزادراه تهران- شمال بازدید كنند اما این بازدید لغو شد.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *