دشمنان بدنبال بدبینی مردم منطقه نسبت به جریان مقاومت هستند

17:09 - 18 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۰۵۹۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان می‌خواهند ذهنیت مردم منطقه را به جریان مقاومت بدبین کنند در حالی که حزب الله متکی بر ایمان، اعتقاد و اراده‌اش است.
دشمنان بدنبال بدبینی مردم منطقه نسبت به جریان مقاومت هستندبه گزارش گروه سیاسی ،حسین شیخ الاسلام سفیر پیشین ایران در سوریه، در مصاحبه با رادیو گفت وگو با اشاره به سخنان شب گذشته دبیرکل حزب الله در مورد افزایش فشارها بر جریان مقاومت و کشورهای حامی آن از جمله ایران اظهار داشت: یک هم پیمانی علنی و آشکار بین اسراییل، امریکا و برخی از کشورهای پادشاه نشین منطقه به سردمداری عربستان جهت مقابله با جریان مقاومت و ایران مشاهده می شود.

شیخ الاسلام تصریح کرد: این هم پیمانی از ابتدای انقلاب شکل گرفته است و تا به امروز ادامه دارد.

 وی در ادامه با اشاره به رفتار برخی از حاکمان منطقه و همراهی علنی و آشکار آنها با رژیم صهیونیستی گفت: آنها با این گونه رفتارها زمان مرگ و سقوط خود را جلو می اندازند چنان که می بینیم برخی از شاهزاده های عربی برای رسیدن به سلطنت پادشاهی هر کاری را انجام می دهند.

 مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دشمنان جریان مقاومت تلاش می کنند که با تروریستی خواندن حزب الله، بستر مقاومت را از جریان مقاومت بگیرند در همین راستا افزود: آنها می خواهند ذهنیت مردم منطقه را به جریان مقاومت بدبین کنند در حالی که حزب الله متکی بر ایمان، اعتقاد و اراده اش است و مردم لبنان و منطقه به این جریان اعتماد و اعتقاد دارند.

سفیر پیشین ایران در سوریه با بیان این که حزب الله در سال ۲۰۰۰ توانست اسراییل را از لبنان بیرون کند و عزتی برای مردم منطقه ایجاد کرد که در طول های سال های گذشته تمام کشورهای عربی نتوانسته بودند آن را به وجود آورند، تصریح کرد: بازنده اصلی در تحولات لبنان، غرب و برخی از کشورهای منطقه هستند که با کشورهای غربی درجهت  مداخله در امور داخلی لبنان همراه شده اند.

وی  با اشاره به این که دو الی سه  سال است که گروه های مختلف سیاسی لبنان نتوانسته اند بر سر تعیین رییس جمهور این کشور توافق کنند و اکنون این پست خالی است، ادامه داد: هر کسی که مورد تایید حزب الله نباشد نمی تواند مسوولیت این پست را برعهده بگیرد.

 شیخ الاسلام با بیان این که آینده لبنان در دست حزب الله و جریان مقاومت است و به این موضوع سران برخی از کشورهای موثر در منطقه اعتراف کرده اند، در بخشی دیگر از صحبت های خود به تحولات میدانی سوریه نیز اشاره کرد و گفت: همان طور که تاکید داریم باید سرنوشت سوریه توسط مردم این کشور رقم بخورد در مورد دیگر کشورهای منطفه چون بحرین، یمن و... و. همین نظر را داریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *