پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری:

مجلس خبرگان مظهر مردم‌سالاری اسلامی است

8:34 - 01 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۴۲۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
مجلس خبرگان مظهر مردم‌سالاری اسلامی است
ششمین دوره‌ی مجلس خبرگان رهبری دقایقی پیش با پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد.

خبرگزاری میزان - رهبر انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، مجلس خبرگان را مظهر مردم سالاری اسلامی خواندند و با اشاره به تدبیر هوشمندانه معرفت قرآنی و اسلامی در هم‌جهت ساختن «شریعت و عقلانیت» و «غیب و شهود»، از وجدان‌های بیدار سراسر جهان دعوت کردند ضمن توجه به واقعیت‌های تلخ نظامات دین ستیز یا دین گریز، در طرح جامع و استوار و گره‌گشا و همچنین جذاب و شگفت‌آور حکمرانی اسلامی تأمل کنند.

ایشان همچنین یاد رئیس جمهور فقید و عزیز و همچنین امام جمعه معزز تبریز را گرامی داشتند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح امروز از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمّدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در محل اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری قرائت شد، به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
والحمدلله رب العالمین والصلاة والسلام علی سیّدنا محمدٍ المصطفی
و آله الطیبین و صحبه المنتجبین و مَن تبعهم باحسانٍ الی یوم الدین

خداوند عزیز و حکیم را سپاس که توفیق تشکیل ششمین دورهٔ مجلس خبرگان رهبری را به ملت بزرگ ایران ارزانی داشت. این مجلس یکی از پایه‌های اصلی نظامِ اسلامیِ مردم‌سالار است که در فاصله‌های زمانی معیّن به دست توانای ملت، استحکام می‌یابد، و سلامت و استمرار نظام را تضمین میکند. اعضای محترم و منتخبِ این مجلس، با مشیت الهی و با همت مردم، این فرصت را یافته‌اند که یکی از برترین نقش‌ها را در استحکام زنجیرهٔ پولادینِ رهبری نظام بر عهده بگیرند، و سزاوار است بخاطر این نعمت، سپاسگزار خداوند و قدردان مردم باشند.

مجلس خبرگان مظهر مردم‌سالاری اسلامی است. گزینش رهبر بر طبق معیار‌های اسلامی بر عهدهٔ این مجلس است که خود، منتخب و برگزیدهٔ مردم است. معیار‌ها اسلامی است و گزینش، مردمی. این روشنترین نشانه و معرّف جمهوری اسلامی ایران است.

در نظام اسلامی، حکمرانی، بَشَری و هدف‌ها الهی است.

هدفها، عدالت و کرامت انسان و آبادی زمین و پربار کردن زمان، و در نهایت، زندگی توحیدی و عروج آدمی به مرتبت قرب خدا است؛ و شیوه‌ها بهره‌گیری از خِرد و تجربهٔ جمعی، و به کار گرفتن فکر‌ها و زبان‌ها و بازو‌های کارآمد و گام‌های استوار آحاد مردم است.

این، تدبیری است هوشمندانه که معرفت قرآنی و اسلامی به پیروان خود هدیه داده و در آن، شریعت و عقلانیت، و غیب و شهود را در هم تنیده و هم‌جهت ساخته است.

این پدیدهٔ شگفت‌آور و جذابی در عرصهٔ سیاست‌های کَلان است، و تأمل در واقعیت‌های تلخِ نظامات دین‌ستیز یا دین‌گریز، روز به روز بر جذابیّت آن خواهد افزود.

دعوت عامّ ما از وجدان‌های بیدار در سراسر جهان آن است که به تجربهٔ شکست خوردهٔ نظام‌های مدعی عدالت یا آزادی، ولی بیگانه از معنویت دینی بنگرند؛ ظلم و تبعیض و فساد فزاینده را؛ و نابودی امنیت اخلاقی را، و سستی بنیان خانواده و فروکاستن از شرافت زن و از جایگاه همسری و مادری را؛ و غلبهٔ جهتگیری مغرضانه بر آگاه‌سازی صادقانه در رسانه‌ها را؛ و بسیاری از گره‌های کور دیگر در گسترهٔ نفوذ این نظام‌های منافق و ریاکار و ستمگر را ببینند؛ و آن گاه در طرح جامع و استوار و گره‌گشای حکمرانی اسلامی تأمل کنند.

امروز فاجعهٔ غزه و نسل‌کشی بی‌رحمانهٔ رژیم غاصب صهیونیست و کشتار هزاران کودک و زن و مرد بی‌دفاع و غیرمسلّح، و آنگاه پشتیبانی و حمایت حکومت‌های به اصطلاح: لیبرال غربی از این گرگ خونخوار، معنی آزادی و حقوق بشر غربی را برای وجدان‌های بیدار آشکار میسازد.

امروز فرصت تازه‌ای است که کارگزاران نظام جمهوری اسلامی و همهٔ دلبستگان آن، حقیقت این پدیدهٔ بزرگ را در گفتار و عمل، به مشتاقان حقیقت در سراسر جهان نشان دهند.

بار دیگر توفیقات این مجلس محترم را از خداوند متعال مسألت میکنم.

لازم میدانم یاد رئیس جمهور فقید و عزیز و همچنین امام جمعهٔ معزّز تبریز را که عضو این مجلس بودند گرامی بدارم و علوّ درجات آنان را از خداوند رحیم مسألت کنم.

والسلام علیکم و رحمةالله
سیّدعلی خامنه‌ای 
۱۴۰۳/۲/۳۱

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *