سد آبیِ نفتی در مسیر قهرمانی پرسپولیس/ «استقلال‌»ها به دنبال بازگشت به صدر

0:03 - 08 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۶۰۰۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
دیدارهای هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر به صورت همزمان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فردا (پنج‌شنبه) از ساعت 18 به صورت همزمان در شهرهای مختلف کشورمان برگزار می‌شود. در مهم‌ترین بازی‌ها پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان تیم نفت است و استقلال در ورزشگاه تختی تهران به مصاف سایپا می‌رود.

پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 95

ورزشگاه آزادی
پرسپولیس - نفت/ سد آبی مقابل برانکو
تیم فوتبال پرسپولیس را می‌توان آماده‌ترین تیمِ این روزهای لیگ برتر دانست. این تیم هر 5 بازی اخیر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و با 51 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی ایستاده است. شاگردان برانکو شانس اول قهرمانی محسوب می‌شوند اما برای رسیدن به این هدف، تیمی را پیش رو دارند که یک مربیِ استقلالی روی نیمکت آن نشسته است. نفت که به احتمال زیاد فصل آینده وجود خارجی نخواهد داشت، در رتبه پنجم ایستاده و شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارد. در این بازی مهدی طارمی انگیزه‌های زیادی خواهد داشت. چرا که علیرضا بیرانوند در دیدار رفت پنالتی او را مهار کرد. رامین رضاییان به دلیل محرومیت و محسن بنگر به خاطر مصدومیت قادر به همراهی پرسپولیس در این بازی نیستند. احتمال دارد جری بنسون که در بازی قبلی مؤثرترین مهره پرسپولیس بود، در این بازی هم به میدان برود. مهاجم هندوراسی پرسپولیس در 6 بازی 7 گل زده که آمار بسیار خوبی محسوب می‌شود.

ورزشگاه ثامن مشهد
پدیده - ذوب‌آهن/ تقابل بی‌انگیزه‌های لیگ
تیم فوتبال پدیده آسوده خاطر از بقا در لیگ برتر روندی سینوسی را در پیش گرفته است. این تیم هفته قبل مقابل راه‌آهن شکست خورد و کار را برای بقای تیم همشهری سخت کرد. شاگردان رضا مهاجری این هفته به مصاف ذوب‌آهنِ خسته خواهند رفت. ذوب‌آهن تنها تیم ایرانی است که در هر سه جام ممکن (لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) حضور دارد. شاگردان یحیی گل‌محمدی که امیدی به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر پانزدهم ندارند 5 بازی است که پیروز نشده‌اند و به نظر می‌رسد انگیزه‌ای برای ادامه مسابقات ندارند.

ورزشگاه فولادشهر اصفهان
سپاهان - گسترش فولاد/ میزبانی زردپوشان بدون استیماچ و «محرم»
ایگور استیماچ، سرمربی کروات تیم فوتبال سپاهان در نهایت دست‌های خود را به نشانه تسلیم بالا برد و اصفهان را ترک کرد. قاسم زاغی‌نژاد، دستیار او روی نیمکت نشست و توانست در دیداری خارج از خانه به پیروزی برسد. مدافع عنوان قهرمانی در رتبه یازدهم جدول ایستاده و می‌خواهد هرچه زودتر فصل را به پایان برساند. محرم نویدکیا که در متن تمامی حاشیه‌های پیرامون این تیم قرار داشت، به گفته برادرش دیگر به این تیم برنمی‌گردد. گسترش فولاد هم که هفته گذشته استقلال خوزستانِ مدعی قهرمانی را متوقف کرده، امیدهای خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان از دست رفته می‌بیند. محمد ابراهیمی که در دو دیدار برای گسترش فولاد 5 گل زد، یک پنالتی گرفت و یک پاس گل داد در دو بازی اخیر تیمش ناکام بوده است.

ورزشگاه غدیر اهواز
فولاد خوزستان  استقلال اهواز/ دربی اهواز بدون حساسیت
دربی خوزستان این بار بین تیم‌های پایین جدولی برگزار می‌شود. فولاد خوزستان در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر باید به مصاف استقلال اهواز برود. سقوط شاگردان سیاوش بختیاری‌زاده به لیگ آزادگان قطعی شده و این تیم تنها می‌تواند خیال فولاد خوزستان را از بقا در لیگ برتر راحت کند. این دیدار در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می‌شود و تیم استقلال خوزستان که مدعی قهرمانی است باید در ورزشگاه تختی این شهر به میدان برود. شایعات زیادی مبنی بر حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم فوتبال استقلال در فصل آینده شنیده می‌شود که البته هیچ یک از دو طرف آن را تأیید نمی‌کنند.

ورزشگاه تختی اهواز
استقلال خوزستان - راه‌آهن/ خیز آرام ویسی برای بازگشت به صدر
هر چند هواداران و کارشناسان فوتبال معتقدند جنگ قهرمانی میان تیم‌های پرسپولیس و استقلال است اما نباید استقلال خوزستان را در این معادله فراموش کرد. تیم شگفتی‌ساز عبدالله ویسی با 13 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار دارد، در حالی که هیچ تیم دیگری در لیگ وجود ندارد که کمتر از 20 گل دریافت کرده باشد. این تیم با 48 امتیاز مانند استقلال تنها 3 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد اما استقلال خوزستان برای ماندن در کورس، تیمِ فانوس‌به‌دست راه‌آهن را پیش رو دارد. راه‌آهن هفته گذشته پدیده را شکست داد و بعد از 8 هفته طعم پیروزی را چشید. این تیم برای بقا در لیگ برتر به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم دارد.

ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
صبا - سیاه‌جامگان/ کمک «شهریار» به برانکو یا کاظمی؟
سیاه‌جامگان بعد از 7 هفته به پیروزی رسید و توانست روزنه امیدی برای بقا در لیگ برتر پیدا کند. این تیم موفق شد در آخرین ثانیه‌ها تراکتورسازی را شکست دهد و تیم تبریزی را از کورس قهرمانی خارج کند. سیاه‌جامگان برای اینکه سقوطش به لیگ یک قطعی نشود باید صبا را در قم شکست دهد. صبا که نیم‌فصل اول را با رتبه چهارم و امید به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشت، در نیم‌فصل دوم افت شدیدی داشت و در 11 بازی تنها یک پیروزی کسب کرد. صبا در حال حاضر در رتبه هشتم جدول ایستاده و نه امیدی به کسب سهمیه و نه دغدغه‌ای بابت سقوط دارد. البته دایی اعلام کرده به پرسپولیس در راه کسب عنوان قهرمانی کمک خواهد کرد.

ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
تراکتورسازی - ملوان/نبرد «ژنرال» و احمدزاده با اندیشه‌هایی متفاوت
امیر قلعه‌نویی را می‌توان موفق‌ترین مربی جانشین در لیگ برتر پانزدهم دانست. وی با کسب 6 پیروزی، 5 تساوی و دو شکست تیم نهم جدول را به رتبه چهارم رساند و در کورس قهرمانی قرار داد اما با شکست مقابل سیاه‌جامگان، رویای قهرمانی برای تیم اول شهر تبریز بر باد رفت. با این حال «ژنرال» توانست تراکتورسازی را برای اولین بار در تاریخ خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برساند. از سوی دیگر تیم فوتبال ملوان که 15 هفته در حسرت پیروزی بود، در روزی که برای اولین بار در تاریخ خود به یاد مهرداد اولادی، مشکی پوشیده بود، سایپا را شکست داد و تا حدودی خیال خود را از بقا در لیگ برتر راحت کرد. جالب اینکه قلعه‌نویی در ابتدای فصل هدایت ملوان را برعهده داشت اما پس از گذشت تنها 4 هفته به دلیل مشکلات مالی شدید این تیم انزلی را ترک کرد.

ورزشگاه تختی تهران
سایپا - استقلال/ مظلومی مقابل نارنجی‌پوشانِ بحران‌زده
تیم تحت هدایت مجید جلالی 7 بازی است که پیروز نشده و در سه دیدار از 4 هفته اخیر شکست خورده است. دو شکست از این تعداد مقابل تیم‌های بحران‌زده و صبا و ملوان بوده است. تیم سایپا که در نیم‌فصل اول جزو مدعیان قهرمانی بود حالا در رتبه نهم جدول ایستاده است. این تیم باید در ورزشگاه تختی تهران به مصاف تیم استقلال برود. آبی‌پوشان با پیروزی مقابل فولاد خوزستان تا حدود زیادی از زیر فشار خارج شدند و به کورس قهرمانی لیگ برتر برگشتند. استقلال در صورت شکست پرسپولیس مقابل نفت می‌تواند دوباره به صدر جدول برگردد. حامد فلاح‌زاده، علی شجاعی و حامد شیری محرومان سایپا در این دیدار هستند و آندرانیک تیموریان هم به دلیل مصدومیت نمی‌تواند مقابل تیم پیشین خود به میدان برود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *