رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مراسم عید اول آیت الله واعظ طبسی(ره) برگزار شد

21:40 - 12 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۴۲۲۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
مراسم عید اول عالم مجاهد، آیت الله واعظ طبسی(ره) در حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) برگزار شد.
مراسم عید اول آیت الله واعظ طبسی(ره) برگزار شدبه گزارش گروه سیاسی ،همزمان با ولادت ریحانه نبی مکرم اسلام(ص) ؛ حضرت صدیقه طاهره(س)، مراسم عید اول تولیت فقید آستان قدس رضوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، خانواده آن فقید مرحوم، اساتید و فضلای حوزه علمیه، خدام و زائران بارگاه منور رضوی و جمع کثیری از مردم مشهد در حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم قاریان ممتاز و بین المللی حرم مطهر رضوی به قرائت قرآن پرداختند و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در وصف فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) مدیحه سرایی کردند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین مقدسیان با اشاره به فضائل حضرت زهرا(س) گفت: خداوند متعال به حضرت محمد(ص) در سوره کوثر، بشارت به دنیا آمدن حضرت فاطمه زهرا(س) را داده بود و از ذریه این بانوی بزرگوار در طول تاریخ برکات فراوانی برای اسلام و مسلمانان و به ویژه شیعیان قرار داد.

وی در ادامه گفت: نبی مکرم اسلام(ص) با آن صلابت، هر زمان که حضرت فاطمه(س) بر ایشان وارد می شدند از جای خود بر می خواست و دست و صورت این بانوی بزرگوار را می بوسیدند و آن زمان که از ایشان علت این کار را سوال کردند، پیامبر اکرم (ص) فرمودند: والله این عمل را جز به دستور خداوند انجام نمی دهم و این عمل نتیجه رابطه عاطفی و معنوی پدر و دختر نیست.

مقدسیان با بیان این مطلب که نسل و ذریه این بانوی بزرگوار در طول تاریخ رشادت‌ها و فداکاری‌های فراوانی برای حفظ و نشر اسلام ناب محمدی(ص) از خود نشان دادند، گفت: امام خمینی(ره) که در روز ولادت این بانوی بزرگ چشم به جهان گشودند، یکی از این فرزندان غیور بودند که تا نابودی طاغوت و تثبیت یک حکومت اسلامی دست از مبارزه برنداشتند و امروز ما در سوگ یکی از یاران صدیق ایشان نشسته‌ایم.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم مشهد در تشییع پیکر آیت الله واعظ طبسی(ره) گفت: این حضور نشان از بصیرت، قدرشناسی و دین مداری مردم داشت و از طرف دیگر این حضور اخلاص در اعمال این مجاهد و عالم ربانی در سال‌های خدمت ایشان به مردم، نظام و انقلاب اسلامی را نشان می‌داد.

مقدسیان بیان کرد: آیت الله واعظ طبسی(ره) در 37 سال قبول تولیت آستان مبارک و مقدس حضرت رضا(ع) از حق شرعی و قانونی خود استفاده نکرد و این نشان از زهد بالا و تقوای ایشان است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *