رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

المیادین: گفت‎وگوهای سوریه به 23 اسفند موکول شد/رویترز: توپخانه ترکیه شهر قامشلی را هدف قرار داد

17:16 - 15 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۴۷۶۷
منابع آگاه همزمان با گلوله باران بخش هایی از شهر قامشلی سوریه توسط توپخانه ارتش ترکیه از به تعویق افتادن گفت و گوهای صلح خبر دادند.
المیادین: گفت‎وگوهای سوریه به 23 اسفند موکول شد/رویترز: توپخانه ترکیه شهر قامشلی را هدف قرار دادبه گزارش گروه بین الملل ؛ شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه در ژنو گزارش داد: استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل گفت و گوهای صلح سوریه را به روز 13 مارس (23 اسفند) موکول کرده است.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از منابع میدانی گزارش داد که توپخانه ارتش ترکیه مقر یگان های کرد را نزدیک شهر قامشلی سوریه گلوله باران کرده است.

از سوی دیگر "انس العبده" روز شنبه به عنوان رئیس جدید گروه موسوم به معارضان سوری جانشین "خالد خوجه" شد.

همچنین ناظران حقوق بشر سوریه مستقر در لندن (مخالف دولت مشروع سوریه) نیز در بیانیه ای اعلام کرد: 552 نفر در هفته نخست اجرای آتش بس در سوریه در مناطقی که مشمول توافق ترک مخاصمه نبوده است کشته شدند.

در همین حال استفان دی میستورا در مصاحبه با روزنامه الحیات گفت: آتش بس در سوریه پس از گذشت یک هفته از اجرای آن همچنان شکننده بوده و ضمانتی برای موفقیت آن نیست اما با این وجود پیشرفت هایی در این زمینه حاصل آمده که امکان تشکیک در آن نیست.

وی با اشاره به اینکه از آغاز توافق برای آتش بس از سطح حوادث و فعالیت های نظامی و همچنین کشتار در سوریه کاسته شده است، اظهار کرد: در این مدت ورود کمک های انسان دوستانه به مناطق تحت محاصره رو به افزایش بوده است.

نماینده سازمان ملل ادامه داد: روسیه و آمریکا از طریق کارگروهی که برای نظارت بر آتش بس تشکیل شده است در تلاش هستند که مانع درگیری ها شوند.

دی میستورا همچنین با تاکید بر اهمیت حل سیاسی بحران سوریه از طریق مذاکرات غیرمستقیمی که قرار است از روز نهم مارس(نوزدهم اسفند) آغاز شود، گفت: قطعنامه 2254 بر سه محور رایزنی درباره تشکیل دولت جدید، نگارش قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ظرف 18 ماه است.

استفان دی میستورا همچنین از بررسی طرح دمشق برای برگزاری انتخابات پارلمانی در روز سیزدهم ماه آوریل خبر داد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد که نیروهای یگان سوریه دموکراتیک 157 کیلومتر مربع از مناطق بین حومه جنوبی الحسکه و حومه شمالی الرقه را به تصرف خود در آوردند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *