رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمادگی راه آهن برای ارایه خدمات مطلوب تر در سفرهای نوروزی

9:22 - 03 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۸۷۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل راه آهن در جلسه شورای هماهنگی مدیران بر ارتقای خدمات سفرهای نوروزی تاکید کرد.
به گزارش گروه اقتصاد ، محسن پور سید آقایی با تاکید بر آمادگی راه آهن در سفرهای نوروزی به مدیران نواحی و مناطق گفت: با توجه به شروع سفرهای نوروزی و رشد تقاضا برای سفر باید برنامه ریزی دقیق و مناسب به منظور ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت انجام و بستر سازی برای ارتقا خدمات به منظور کسب رضایت مسافران فراهم شود.   
 
وی افزود: بررسی عملکرد راه آهن در یکسال گذشته در زمینه بار با 5.1 درصد رشد روبرو شده اما همچنان در حوزه مسافری به نقطه مطلوب نرسیده ایم .  
 
مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: بهترین عملکرد در سال جاری مربوط به حوزه ترانزیت با 123 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده که این رقم با توجه به شرایط کشور قابل قبول بوده است.   
 
پورسید آقایی با اشاره به رقم کل بار حمل شده در کل کشور خاطر نشان کرد: سهم راه آهن از حمل بار در سال  جاری مثبت 5.1 درصد بوده و در مقایسه با کل بار جابجا شده در کشور نشان از رشد 9 درصدی دارد.   
 
مدیر عامل راه آهن با تاکید بر توسعه بخش مسافری خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه های مختلف مسافری از جمله هواپیمایی و .. باید با رفع نقاط ضعف نسبت به افزایش اقبال عمومی به استفاده از قطار برای سفر اقدام شود.
 
مدیرعامل راه آهن برنامه ریزی برای کاهش زمان سیر در حوزه های پر تردد مانند مشهد را از اولویت ها برشمرد و گفت: باید تلاش شود تا در کنار اقداماتی همچون دو خطه کردن خطوط، نصب علائم و سینگنالینگ در جهت ارائه خدمات مطلوب تر و با کیفیت تر و از همه مهم تر کاهش زمان سیر اقدامات لازم عملیاتی شود.
 
پورسید آقایی در ادامه، احداث خطوط سریع السیر در محور اصفهان ـ تهران را مد نظر قرار داد و افزود: عملیات اجرایی این مهم شروع شده و با راه اندازی کامل آن زمان سیر حرکت به 2 ساعت تقلیل خواهد یافت و قطارها در این مسیر با سرعت 250 کیلومتر در ساعت حرکت خواهند کرد.  
 
وی تصریح کرد: بهره برداری کامل از این پروژه 4 سال زمان می برد و پس از آن تلاش خواهد شد تا با بهره گیری از این قطارهای پر سرعت، سرعت سیر در محور تهران ـ مشهد به 200 کیلومتر در ساعت رسیده و این مسیر در بازه زمانی 6 ساعت سیر شود.
 
 مدیر عامل راه آهن از برنامه ریزی به منظور عملیاتی شدن کار مطالعات بحث دو خطه کردن خطوط و برقی کردن در شهرهایی همچون تبریز خبر داد و گفت: عمده سرمایه گذاران خارجی نسبت به تأمین مالی این پروژه ها از جمله موضوع راه اندازی قطارهای سریع السیر ابراز علاقه مندی کردند و این برنامه در بلند مدت دنبال خواهد شد .   
 
پورسید آقایی همچنین از برنامه ریزی حداقل برای رشد 100 درصدی در حوزه ترانزیت در سال جاری خبرداد و گفت: انتظار داریم تا درسال آینده رقم یک و نیم میلیون تن ترانزیت را به 3 تا 4 میلیون تن در سال برسانیم و تحقق این مهم همت والا و هماهنگی تمام بخش ها را می طلبد .
مدیر عامل راه آهن تقویت و برنامه ریزی به منظور پوشش بارها در محورهای مهم ترانزیتی مانند سرخس و بندرعباس را مد نظر قرار داد و گفت: رسیدن به سهم حداقل3 میلیون تنی در حوزه ترانزیت تحول جدی در این مناطق را می طلبد و باید مدیران به شکل جدی نسبت به اجرای کار بازرگانی در این زمینه اقدام کنند.
 
 پورسید آقایی در ادامه به امضای توافق نامه با راه آهن آذربایجان برای جابجایی بار از بندرعباس به دریای سیاه اشاره کرد و گفت: 2 هدف به منظور جابجایی بار از بندرعباس به قزوین و بعد آستارا و یا از طریق بندرامیر اباد در این تفاهم نامه دنبال می شود.
 
به گفته وی توجه به ترانزیت می تواند بخش زیادی از مشکلات مالی راه آهن را مرتفع کند.
 
پورسید آقایی با اشاره به برنامه ریزی برای دستیابی به رشد 22 درصدی حوزه مسافری در برنامه ششم توسعه خاطر نشان کرد : با توجه به عملکرد موجود رسیدن به این رقم تلاش گسترده ای می خواهد و لازمه آن حرکت به سمت تجاری سازی راه آهن و دنبال کردن بارهای جدید است.    
 
مدیرعامل راه آهن از تقویت حوزه قطارهای مسافری و برنامه ریزی برای این مهم خبر داد و گفت: براساس مصوب دولت بنا داریم تا شرکت مستقل قطارهای حومه ای زیر نظر راه آهن شکل گیرد و این مساله از جمله سیاست های مهم راه آهن است.
 
 
وی با اشاره به سیاست دنبال شده در میان شهرداری نجف اباد با راه آهن در خصوص احداث خطوط حومه ای و تقسیم کارها در این زمینه گفت: براساس تفاهم صورت گرفته بحث زمین و زیرسازی با شهرداری و مسئله روسازی و تامین ناوگان با راه آهن بوده و در کل خواست شهرداری های شهرهای حومه ای شهرهای بزرگ برای اجرای این مهم نکته مهمی است.  
 
 مدیرعامل راه آهن در ادامه از سیاست کلی راه آهن برای متمرکز شدن قراردادهای نیروی های شرکتی راه آهن خبرداد و گفت: با این اقدام قراردادهای نیروی انسانی راه آهن در 5یا 6 قرارداد محدود می شود.    
 
مدیرعامل راه آهن در ادامه با مطرح کردن بحث تحول سازمانی در راه آهن خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این مهم نیازمند یک انقلاب و تحول در راه آهن هستیم و در این راستا تلاش شده تا با الگو برداری از راه آهن توسعه یافته آلمان و شبیه سازی راه آهن ایران با آن در جهت  دستیابی به راه آهن توسعه یافته گام برداریم .   
 
پورسید آقایی با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای کار مشخص راه آهن به نیروهای کار معین خاطر نشان کرد: با مکاتبات صورت گرفته درصدد خروج راه آهن از شمول قانون خدمات کشوری هستیم تا این شرکت با مقررات خاص خود اداره شود.  
 
وی افزود:  75 درصد پست های سازمانی راه آهن مشمول قانون کار شدند و در فاز بعد تلاش خواهد شد تا سایر پست ها نیز مشمول این موضوع شود و به نوعی یکپارچگی در این سیستم حاکم شود.
 
 پور سیدآقایی تصریح کرد: با برگزاری 3 مناقصه، 3 شرکت متولی این مساله در کل کشور می شوند و علاوه بر متمرکز شدن قراردادها همه پرداختی ها در راه آهن انجام خواهد شد و طبق ضوابط آن کلیه پرداخت حقوق و مزایای این افراد شبیه پرسنل داخل راه آهن خواهد شد.  
 
مدیرعامل راه آهن با تاکید بر این موضوع که هیچ سرمایه ای به اندازه نیروی انسانی با اهمیت نیست خاطر نشان کرد: نیروهای با انگیزه می توانند به توسعه و رشد سازمان کمک کنند و مدیران باید نسبت به حفظ این نیروها اقدام کنند. پور سید آقایی خطاب به مدیران تاکید کرد با رسیدگی و نظارت کافی بهترین امکانات و خدمات را به مسافران قطار به خصوص در ایام نوروز ارائه کنند.  ‌



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *