رئیس جمهور: انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نیست/ نیاز به برجام 2 داریم

11:53 - 22 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۳۸۸۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: همه می دانیم که انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نیست، مسئله مهم اخلاق است و همواره اخلاق بر سیاست مقدم بوده است.

رئیس جمهور: انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نیستبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سخنرانی خود در جمع راهپیمایان یوم الله 22 بهمن گفت: 37 سال پیش در چنین ایامی قیام مردم ایران برای بدست گرفتن سرنوشت کشور به نتیجه رسید، ملت ایران صدها سال بود که تحت نظام سلطه زندگی می کردند و یک فرد مستبد بر سرنوشت کشور حاکم بود.

وی افزود: دهها سال بود که قدرت های خارجی و به ویژه آمریکا بر سرنوشت مردم مسلط بودند، مردم دیگر تحمل استبداد و استعمار و سلطه خارجی برایشان وجود نداشت و به دنبال آرمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران بودند؛ مردم در قابل همین سه شعار توانستند استقلال خود را بدست آورند به سلطه خارجی پایان دهند و در چارچوب اسلام و ارزش های دینی، نظامی که خواست مردم بود را با رای قاطع خود برپا کنند.

روحانی با اشاره به جمله امام خمینی (ره) که "انقلاب اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه بیش"، گفت: گمان می کنم که اگر اسلام بدون تصویر جوانگرا و سازگار با علم و دانش تبیین می شد و دین و فرهنگ در کنار آرای قاطع مردم قرار نمی گرفت، نمی توانست نظامی مورد تکیه مردم و مورد احترام جهانیان در اواخر قرن بیستم قرار گیرد؛ ترکیبی که امام راحل برایمان بیان کردند جمهوریت و اسلامیت بود.

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: مردم خواست دهها ساله خود را در کلام امام و رهبری متبلور دیدند؛ جهانیان در برابر این انقلاب شکوهمند و بزرگ و مردمی بهت زده شدند و دیدند که چگونه یک رهبری دینی و معنوی این همه می تواند در جهان معاصر در میان مردم؛ کلامش صاحب نفوذ باشد.

روحانی ادامه داد: همه می دانیم که انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نیست، مسئله مهم اخلاق است و همواره اخلاق بر سیاست مقدم بوده است.

روحانی ادامه داد: دین اسلام پیام آور عدالت، اعتدال، مهربانی و برادری برای همه مردم است؛ البته مردم ما در دوران انقلاب و سالهای بعد در برابر تجاوز بیگانگان، قربانی های زیادی را تقدیم انقلاب کردند، کشورهایی که سالیان دراز عادت کرده بودند تا با مردم به اصطلاح جهان سوم از دید خودشان و حتی با مردم ایران با زبان زور سخن بگویند امروز به خوبی این مسئله را لمس کرده اند که این مردم بزرگ در برابر هیچ تهدیدی تسلیم نخواهند شد.

وی با بیان اینکه مردم غیور ایران به دنیا نشان دادند که با استقامت و قدرت در برابر تجاوز می ایستند اظهار داشت: امروز روزی است که همه آنهایی که یا به خاطر کینه یا بخاطر بدفهمی از حرکت انقلاب مردم یا از روی بدخواهی در سایه فشار بر مردم ایران بودند امروز در برابر عظمت مردم ایران سر فرود آورده اند و از اقدامات گذشته خود مایوس هستند.


رئیس جمهور کشورمان افزود: امروز با پیروزی بزرگ ملت ایران در توافق هسته ای همه جهانیان فهمیدند که این ملت بزرگ و عظیم نه تنها در میدان جنگ و دفاع می تواند در برابر قدرت های جهان بایستند و آنها را وادار به شکست نمایند بلکه در عرصه دیپلماسی و استدلال و منطق هم قدرت دارد و می تواند حقوق ملی خود را به کرسی بنشاند و با انسجام در سایه هدایت های رهبری تمام قطعنامه های ظالمانه شورای امنیت علیه ملت ایران را از بین ببرد و همچنین تمام قطعنامه های شورای حکام را به تاریخ بسپارد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه ما با رهنمودهای رهبر انقلاب توانستیم پروژه ایران هراسی را به شکست بکشانیم عنوان کرد: امروز شورای حکام آژانس و سازمان ملل متحد هم پذیرفته است و بالاتر از آن افکار عمومی جهان هم پذیرفته است که تبلیغات آمریکا و صهیونیسم علیه ایران دروغ بوده و مردم ایران مردمی صلح خواه هستند و برای ثبات و امنیت منطقه و جهان تلاش می کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز همه دنیا به یک نحوی به اشتباهات 37 ساله گذشته خود معترف هستند همه قدرت های بزرگ جهان مایل به روابط خوب با ملت بزرگ ایران هستند تاکید کرد: ما در شرایطی قرار گرفته ایم که دوران 37 ساله تثبیت انقلاب اسلامی را به پایان برده ایم؛ امروز روزی است که باید دوران پیشرفت همراه با عزت ملی آغاز شود؛ امروز روزی است که می بینیم بعد از 37 سال قدرت های جهانی به خوبی فهمیده اند که دولت ایران یک دولت موقت نیست دولت ایران دولتی نیست که قابل انزوا باشد ملت ایران ملتی نیست که بتوان اراده و تصمیم آن را از صحنه جهانی دور کرد.

روحانی با بیان اینکه در سفر فرانسه و ایتالیا ما توانستیم به توافقات و قراردادهای مهمی به نفع ایران منعقد کنیم تصریح کرد: دنیا  فهمیده است زبان تحریم پایان یافته و با ملت ایران باید با زبان تعظیم سخن گفت.

وی با بیان اینکه مردم ما مردمی دارای علم و فرهنگ و اراده برای تلاش و کوشش هستند، ادامه داد: ما باید از سرمایه و دانش جهان استفاده کنیم و به این نکته توجه داشته باشیم که امروز قادر هستیم بهترین صنعت ها را با برنامه ریزی درست عرضه کرده و به رقابت بپردازیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه به حول و قوه الهی و با کمک مردم و با اقتصاد مقاومتی، ایرانی آباد و سرافراز را خواهیم ساخت گفت: مردم ما مستحق یک ناوگان کهنه و فرسوده ریلی، هوایی و زمینی نیستند بلکه مستحق بهترین ناوگان ها هستند؛ ما توان داریم که از دید اقتصادی و صنعتی با دنیا رقابت کنیم؛ امروز شرایط بین المللی برای مشارکت با مردم ایران برای فعالیت مشترک آماده است و این راه را ادامه خواهیم داد.

روحانی با اشاره به لزوم وحدت در جامعه و با بیان اینکه امروز روز تقابل جناح ها و احزاب با یکدیگر نیست گفت: امروز هرگونه تقابل خلاف مصالح و منافع ملی ماست؛ ما برای توسعه کشور نیاز به اجماع داخلی داریم، نیاز به برجام 2 داریم، ما همه باید برای ساختن ایران به یک اقدام مشترک ملی دست بزنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *