رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۱۴ دوره خشکسالی داشتیم/ ۵۰۰ شهر در مرز تنش آبی

2:45 - 06 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۶۴۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به اینکه کشور ۱۴ دوره خشکسالی را پشت سر گذاشته است، گفت: ۵۰۰ شهر در معرض تنش آبی داریم.
به گزارش ، حمیدرضا تشیعی با اشاره به برنامه‌های توسعه سامانه‌های پایش، راهبری و کنترل از راه دور تاسیسات اظهارداشت: گستردگی ناموزون بسیاری از شهرها و به‌ ویژه کلان‌شهرها به جهت تنوع عناصر تاسیسات آب و فاضلاب و ضرورت ارتباط کیفی و کمی عناصر سامانه‌ها، آنها را دارای پیچیدگی‌ها تأثیرگذار کرده است.
 
این مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: گسترش بخش شهری با بیش از ۱۴ میلیون مشترک و انتظارهای این مشترکین به خاطر سطح بهداشت، سلامت و رفاه جامعه که در حال رشد است، از عوامل مؤثر در رشد روزافزون پیچیدگی‌های امروز صنعت آب و فاضلاب است.
 
تشیعی تصریح کرد: توجه به روند خشکسالی و تأثیر آن بر کیفیت و لزوم رعایت استانداردها و محدودیت‌های منابع مالی موجود، این پیچیدگی‌ها را دوچندان می کند. بعد از ۱۴ سال خشکسالی و با داشتن بیش از ۵۰۰ شهر در معرض تنش آبی و حجم اپیدمی‌هایی که از شرق و غرب کشور ما را در فصل گرما تهدید می‌کند، توانسته‌ایم خدمات خود را به خوبی ارائه کنیم.
 
وی با بیان اینکه در آستانه تحول در شیوه مدیریت سامانه‌های آب و فاضلاب و ارائه خدمات در کلان‌شهرها، این سامانه‌ها ابزاری در اعمال مدیریت تقاضا نیز خواهد بود ادامه داد: در حال حاضر با پیگیری‌های معاونت بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور ۱۷۷ شهر مجهز به این سامانه‌ها هستند و ۴۴۵ شهر نیز در حال انجام مطالعات پیاده‌سازی سامانه‌های تله‌متری و کنترل از راه دور هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *