رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم اداره شهرها به صورت بهره‌مندی برابر شهروندان از منافع آن

10:40 - 01 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۴۶۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، فروش شهرها برای تأمین هزینه های جاری را بحران آفرین دانست و گفت: هدر رفت منابع طبیعی شهرها نخستین ضربه مهلک در این زمینه خواهد بود.
به گزارش پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: متاسفانه اداره کنندگان امور شهرها، دارایی شهرها را به فروش می رسانند و از طریق درآمدهای حاصل از آن اقدام به ساخت پل ها و دیگر زیرساخت ها می کنند.
 
وی این مسئله را یک بیماری مبتلا به همه شهرهای ایران توصیف کرد و افزود: بدون هیچ شک و تردیدی این گونه اقدامات غیراقتصادی فاقد توجیه علمی بوده و زیان های آن در بلند مدت دامن شهروندان را خواهد گرفت.
 
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: کسب درآمد شهرها از محل فروش ذخایر شهری الگوی غلط است و به آیندگان لطمه وارد خواهد ساخت و بنابراین همه باید برای حفظ ذخایر و منابع شهرهای خود تلاش کنند.
 
حناچی ادامه داد: با این شیوه ناصحیح مدیریتی نمی توان آینده خوبی را برای مردم ترسیم کرد و لازم است برای جبران آن از توان بالای خرد جمعی و کارشناسان پرتوان کشور استفاده شود.
 
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در ادامه بر لزوم اجرای کامل برخی قوانین مرتبط با ساخت و ساز در شهرداری ها مانند کمیسیون های ماده ۵ و ۱۰۰ اشاره کرد و گفت: نتیجه اشتباه در اجرای این قوانین و برخی سوءاستفاده ها از آن، پدید آمدن رانت خواری ها و لگد مال شدن حقوق مردم توسط عده ای خاص است.
 
حناچی خاطرنشان کرد: شهرها باید به گونه ای اداره شوند که همه شهروندان به صورت برابر از منافع و مزایای آن بهره مند شوند.
 
وی افزود: اگر نتوانیم این مشکلات را با مدیریت صحیح حل کنیم گرفتار دور باطلی می شویم که نتیجه آن کاهش کیفیت زندگی مردم در شهرهاست.
 
در پایان این مراسم از تلاش های علی بخش رستمی تقدیر و ابراهیم مبارک قدم به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان گلستان معرفی شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *