رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعضای کمیته انتخاب بخش فیلم‌نامه بلند و کوتاه جشنواره ملی فیلم اشراق معرفی شدند

14:55 - 14 دی 1394
کد خبر: ۱۱۷۵۱۴
حجت الاسلام مهدی داوود آبادی، آقای وحید حیاتی و محمد باقر انصاری به عنوان اعضای کمیته انتخاب بخش فیلم نامه بلند و کوتاه سومین جشنواره فیلم اشراق معرفی شدند.
به ، اعضای کمیته انتخاب بخش فیلم‌نامه بلند و کوتاه جشنواره ملی فیلم حوزه، اشراق در قسمت طلاب و عموم شرکت کنندگان جهت انتخاب و برسی اولیه آثاری که در قالب فیلم‌نامه به این جشنواره ارسال شده است توسط شورای سیاسیت گذاری جشنواره مشخص شدند.
 
بر اساس این گزارش، اعضای این کمیته که متشکل از ‎ جناب حجت الاسلام مهدی داوود آبادی، آقای وحید حیاتی و محمد باقر انصاری هستند موظف‌اندکلیه آثار بخش فیلم‌نامه اعم از فیلم‌نامه‌های بلند و کوتاه در قسمت شرکت کنندگان طلاب و عموم شرکت کنندگان را طی مدت زمان مشخص بررسی کنند و آثار منتخب از لحاظ کیفی و ساختاری جهت ارزیابی نهایی دراختیار هیئت داوری جشنواره قرار دهند.
 
کمیته انتخاب بخش فیلم‌نامه سومین جشنواره ملی فیلم اشراق با توجه به آثاری زیادی که به جشنواره ارسال شده است یکی از پر کارترین کمیته‌ها خواهد بود و ممکن است نتیجه بررسی‌های این کمیته نسبت به دیگر کمیته‌های جشنواره کمی دیر‌تر اعلام شود. اما به هر حال اعضای این کمیته موظف هستند که تمام آثار را بر اساس ملاک‌های مورد نظر در فراخوان جشنواره و محورهای موضوعی مشخص شده بررسی کنند و آثاری که با موضوعات اعلام شده در فراخوان مرتبط نیست را حذف و سپس بررسی آثار را پس از تایید موضوع آغاز کنند.
 
ایده نو و مرتبط بودن با موضوعات اصلی جشنواره، طرح (پیرنگ داستانی)، اصول صحنه نویسی، اصول شخصت پردازی، ساختار روایی و نقطه عطف از مهمترین ملاک های ارزیابی کمیته انتخاب فیلم‌نامه است.
 
بر این اساس اعضای کمیته انتخاب بر اساس فرمی که برای هر اثر در نظر گرفته شده است موظف‌اند بعد از مطالعه و بررسی هر اثر به ملاک‌های معین شده امتیاز بدهند. در پایان بعد از جمع بندی امتیازات بر اساس ملاک های فوق آثاری که بیشترین امتیاز را کسب کردند به هئیت داوران ارائه خواهند شد.
 
انتهای پیام/
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *