رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارشناس روس: اعدام آیت الله نمر منجر به بی ثباتی اوضاع عربستان می شود

1:00 - 23 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۷۱۸
خبرگزاری میزان - یک کارشناس امور خاورمیانه روسیه اعلام کرد: عربستان سعودی با اعدام آیت الله شیخ باقر نمر مرتکب اشتباه راهبردی شد و این مساله منجر به قیام عمومی و وضعیت این کشور را بی ثبات و متشنج خواهد کرد.
کارشناس روس: اعدام آیت الله نمر منجر به بی ثباتی اوضاع عربستان می شودبه گزارش سرویس بین الملل به نقل از تارنمای روسی «روس وسنا»، «الدار گارایف» کارشناس روس گفت: اعتراضات شیعیان، مناطق شرق عربستان سعودی و بحرین را فرا خواهد گرفت و وضعیت دشواری را برای ریاض به وجود می آورد.
 
وی کوته بینی عربستان سعودی در اعدام آیت الله نمر را تعجب آور و اقدام احمقانه خواند که به هیچ وجه قابل توجیه و منطقی نیست.


کارشناس روس افزود: ریاض مرتکب اشتباه بزرگی شده است و در شرایطی که آتش مناقشات بخش های وسیعی از خاورمیانه را فرا گرفته و در حالی که شیعیان یمن به شدت ارتش عربستان را می کوبند و واحدهای آن را در بیابان های یمن تار و مار می کنند، مقامهای عربستان سعودی با اعدام آیت الله نمر از رهبران برجسته شیعیان عربستان این اشتباه را مرتکب شد.

گارایف گفت: حتما نباید شرق شناس بود تا پیش بینی کرد اعتراضات به اعدام شیخ نمر پادشاهی عربستان و بحرین را فرا می گیرد و ایران و عراق نیز در این وضعیت پاسخ مناسب خواهند داد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) روز شنبه از اعدام 47 نفر از جمله شهید آیت الله شیخ 'نمر باقر النمر' روحانی برجسته شیعه این کشور خبر داد.

وزارت کشور عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که 47 نفر که شهروندان عربستانی صبح امروز (شنبه) در 12 منطقه عربستان از جمله آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته و رهبر شیعیان عربستان اعدام شدند.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *