رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز 95 از امروز/ ثبت‌نام بیش از 7 هزار داوطلب در تکمیل ظرفیت دکتری سال 94

10:59 - 06 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۲۱۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 95 از امروز یکشنبه 6 دی از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز می‌شود و در روز سه شنبه 15 دی به پایان می‌رسد.

حسین توکلی ، گفت: آزمون ورودی دکتری (PHD) نیمه متمرکز سال 95 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه نوبت دوم (شبانه) و پردیس‌های خودگردان، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون در 7 گروه آموزشی و در 77 کد رشته‌ امتحانی شامل 20 کد رشته امتحانی در گروه علوم انسانی، 12 کد رشته امتحانی در گروه علوم پایه، 19 کد رشته امتحانی در گروه فنی و مهندسی، 13 کد رشته امتحانی در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، 6 کد رشته امتحانی در گروه هنر، 1 کد رشته امتحانی در گروه دامپزشکی و 6 کد رشته امتحانی در گروه زبان برگزار می‌شود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش با بیان اینکه دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی مجار به ثبت نام و شرکت مجدد در این آزمون نیستند، تصریح کرد: پذیرفته شدگان نهایی آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 94 حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 95 را ندارند.

توکلی ادامه داد: دفترچه راهنمای ثبت نام داوطلبان سازمان درباره شرایط و ضوابط ثبت نام قبل از آغاز ثبت نام بر روی سایت سنجش قرار داده می‌شود.

وی گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 95 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور از امروز یکشنبه 6 دی ماه 94 آغاز و در روز سه شنبه 15 دی ماه 94 پایان می‌پذیرد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: تمام داوطلبان متقاضی باید در این مهلت به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما اطلاعیه منتشره سازمان نسبت به تکمیل تقاضا نامه اینترنتی ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود لذا داوطلبان باید به وسیله کارتهای عضو بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش نسبت به پرداخت مبلغ 500 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام اقدام کنند.

توکلی مطرح کرد: با توجه به اینکه مقرر شده در مراحل مختلف فرایند این آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان انجام شود لذا داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند با پرداخت مبلغ 5 هزار ریال به عنوان هزینه استفاده از پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی گفت: هر داوطلب براساس میزان علاقه‌مندی خود می‌تواند فقط در یک کد رشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد مطابق مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نامی، ثبت نام کرده و در آزمون مربوطه شرکت کند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش تصریح کرد: کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط از روز سه شنبه 11 اسفند 94 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان باید در این آزمون به تمام سوالات دروس، شامل زبان خارجه عمومی و استعداد تحصیلی و همچنین آزمون دروس خاص هر رشته امتحانی پاسخ دهند.

توکلی تاکید کرد: سطح سوالات آزمون دروس خاص هر یک از کد رشته‌های امتحانی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه ریزی خواهد بود.

وی عنوان کرد: ضرایب دروس هر یک کد رشته امتحانی عبارت است از زبان خارجی با ضریب، استعداد تحصیلی با ضریب 1 و مجموعه دروس خاص هر یک از کد رشته‌های امتحانی با ضریب 4 براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 95 در روز جمعه 14 اسفند 94 در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار می‌شود.

توکلی ادامه داد: پس از برگزاری آزمون کارنامه سنجش علمی شامل نمرات خام ، تراز و نمره کل در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که براساس محتویات آن و همچنین اطلاع از رشته‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنما، داوطلبان می‌توانند برای بررسی سوابق علمی، آموزشی، پژوهشی، مصاحبه یا در صورت نیاز آزمون تخصصی و پذیرش نهایی به دانشگاه‌های ذیربط مراجعه کنند.

وی گفت: در این کارنامه نمره کل نهایی داوطلبان براساس ضرایب مواد آزمون درج شده و شرایط و ضوابط پذیرش و سایر موارد نیز در دفترچه راهنما درج شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره تکمیل ظرفیت آزمون ورودی دکتری، اظهار کرد: با توجه به اعلام برخی از دانشگاهها وموسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در برخی از کد رشته های تحصیلی به صورت ظرفیت جدید و همچنین تکمیل ظرفیت در تعدادی از رشته های تحصیلی دوره های آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 94 اطلاعیه سازمان به همراه پذیرش در کدرشته محل های مربوط در روز چهارشنبه 2 دی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تمامی داوطلبانی که در آزمون مذکور 94 ثبت‌نام و شرکت کردند و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی آزمون مذکور قرار نگرفته‌اند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی می توانند تا پایان امروز یکشنبه 6 دی به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور مراجعه و با توجه به جداول مندرج در اطلاعیه منتشره دوم دی ماه 94 بر حسب مورد نسبت به انتخاب کد رشته محلهای مورد نظر (حداکثر 10 کد رشته) مطابق با رشته امتحانی خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، با بیان اینکه نتایج چند برابر ظرفیت کدرشته محل‌‌های مندرج در هفته سوم دی‌ماه از طریق سایت اینترنتی این سازمان برای انجام مراحل مصاحبه دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد، مطرح کرد: ظرفیت پذیرش ظرفیتهای جدید و همچنین تکمیل ظرفیت برخی از رشته ها در دوره‌های مختلف آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 94 جمعا 414 نفر هستند.

توکلی در خاتمه گفت: تاکنون  7 هزارو 342 داوطلب نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه و انتخاب رشته اینترنی رشته های جدید و تکمیل ظرفیت دکتری سال 94 اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *