عدم آینده نگری اورژانس تهران منجر به رخ دادن حادثه میدان فاطمی شد/ چنین روزی را پیش بینی می کردیم

9:00 - 02 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۶۶۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان-حسین طلا گفت: عدم آینده نگری در فعالیتهای اورژانس تهران منتج به دیر رسیدن عوامل اورژانس تهران در محل حادثه میدان فاطمی گردید.
بررسی ابعاد و دلایل حادثه میدان فاطمی از زبان نماینده مردم تهران در مجلسحسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی میزان در خصوص حادثه هفته گذشته میدان فاطمی اظهار داشت: مجمع نمایندگان تهران از سال 1392 بصورت جدی خواستار تجهیز اورژانس تهران شده بود و چنین روزی را پیش بینی می کرد.

وی افزود: در علم پزشکی و بهداشت جمله معروفی است که می گوید پیشگیری بهتر از درمان است حال این پیشگیری می تواند در خصوص امنیت مردم باشد مانند حضور عوامل نیروی انتظامی در سطح شهر جهت جلوگیری از وقوع جرم و همچنین بیماریها و رعایت بهداشت فردی اما در خصوص حادثه میدان فاطمی باید در نظر داشت که پیشگیری و عدم آینده نگری در فعالیتهای اورژانس تهران منتج به دیر رسیدن عوامل اورژانس تهران در محل حادثه گردید.

طلا برای بیان این ادعا به صحبتهای مدیرعامل اورژانس کشور در برنامه زنده گفتگوی 18:30شبکه خبر اشاره کرد و گفت: مدیرعامل اورژانس کشور اعلام کردند که به دلیل حجم ترافیک بالا در شهر تهران، عوامل اورژانس با تاخیر به محل حادثه رسیده اند و اگر هم به موقع می رسیدند صدمات بیمار آنقدر شدید بوده که دیر یا زود رسیدن اورژانس تفاوتی در وضع بیمار ایجاد نمی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره صحبتهای مدیرعامل اورژانس کشور در خصوص دیر رسیدن عوامل اورژانس یادآور شد: اینجانب خود یک پزشک هستم و فرض کنیم در همان محل فردی دچار سکته قلبی می شد به شکلی زندگی فرد با ثانیه گره می خورد، حال باید گفته شود که خیابان شلوغ بود و اورژانس نمی توانست به موقع در محل حادثه حضور پیدا کند و جناب مدیر عامل اورژانس کشور می توانستند بگویند میزان جراحات بقدری بود که اگر عوامل اورژانس هم به موقع به محل می رسیدند دیگر نمی شد کاری کرد و آیا چنین جوابی برای اذهان قانع کننده بود؟

دبیر مجمع نمایندگان تهران ضمن تشکر از فعالیتها و خدمات و پیگیریهای مستمر وزیر بهداشت و درمان، کادر درمانی و تلاشگران اورژانس یادآور شد:  به دلیل کمبود نیروی انسانی در اورژانس تهران و کاهش کمی تیمهای اورژانس مکاتباتی با معاونت محترم منابع انسانی وزارت بهداشت انجام شد اما در این خصوص تا کنون اقدامی انجام نشده است.

طلا در انتها یادآور شد: تهران شهری است که از قاعده یک کلانشهر خارج شده و به یک ابرشهر تبدیل شده است بطوریکه زیرساختهای این شهر متناسب با آن توسعه پیدا نکرده است که اورژانس نیز یکی از این زیرساختها می باشد ، زیرساختی که در هر ثانیه با جان مردم سروکار دارد و خدا نکند در اثر کمبودهای موجود در آن جان احدی از همشهریانمان به خطر افتد که قطعاً جای هیچ جبرانی نخواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *