رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تازه ترین خبرها از عملیات آزادسازی شهر الرمادی + نقشه پیشروی ارتش عراق

13:47 - 01 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۴۷۲
خبرگزاری میزان - ارتش و نیروهای مردمی عراق از ساعاتی پیش عملیات آزادسازی شهر الرمادی را آغاز کردند.
تازه ترین خبرها از عملیات آزادسازی شهر الرمادی + نقشه پیشروی ارتش عراق
به گزارش سرویس بین الملل رسانه های عراقی گزارش دادند: هم زمان با پیشرفت ارتش عراق در آزادسازی شهر استراتژیک الرمادی، تروریست‌های تکفیری داعش از خروج غیرنظامیان از این شهر جلوگیری کرده و از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

"نصیر نوری"، سخنگوی وزارت دفاع عراق گفت: اطلاعات دقیقی از داخل شهر داریم که حاکی از آن است که تروریست‌ها از خروج خانواده‌ها جلوگیری کرده و قصد دارند از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

به گفته وی، این اطلاعات از طریق تعدادی از خانواده‌هایی که موفق به فرار از دست داعش شده‌اند، به دست آمده است.

تلویزیون دولتی عراق، پیشتر به نقل از برخی از مقام‌های ارتش عراق اعلام کرد: عملیات برای آزاد سازی الرمادی از ساعاتی پیش آغاز شد.

بنابر این گزارش، نیروهای ارتشی و مردمی عراق از جنوب الرمادی به داخل حمریه پیشروی کردند.


نیروهای مسلح عراق در ادامه پیشروی سریع در مرکز استان الانبار، با عبور از منطقه البوذیاب شهر الرمادی وارد خیابان الستین در مرکز این شهر شدند.

در همین حال فرماندهی نیروهای مبارزه با ترورییم عراق اعلام کرد نیروهای وابسته به این فرماندهی توانستند وارد مناطق مرکزی شهر رمادی مرکز استان انبار شوند و اکنون برای پاکسازی شهر با تروریستها درگیر شده اند.

این فرماندهی افزود: هم اکنون نیروهای مبارزه با تروریسم ، پاکسازی مناطق مسکونی مرکز شهر رمادی را آغاز کرده اند و درگیری های شدیدی در این مناطق ادامه دارد.

فرماندهی ستاد مشترک ارتش عراق از صبح امروز آغاز علمیات آزاد سازی شهر رمادی را با مشارکت نیروهای هوایی و نیروهای امنیتی و دواطلب مردمی عراقی اعلام کرده بود.

به گزارش منابع اطلاعاتی عراق، در حال حاضر حدود 250 تا 300 تروریست تکفیری در داخل شهر سنگر گرفته‌اند.

نیروهای هوایی ارتش عراق یکشنبه با پرواز بر فراز رمادی با اعلام این که حمله قریب الوقوعی ظرف 72 ساعت آغاز خواهد شد، ساکنان الرمادی را به تخلیه شهر فراخواندند.

بر اساس گزارش های تایید شده، از اوایل سال 2015 میلادی تاکنون نیروهای مردمی کرد حدود 16 هزار کیلومتر مربع در اراضی تحت تصرف گروه تروریستی داعش پیشروی کرده اند.



در حال تکمیل...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *