رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بساط سازمان‌هایی مانند حمایت از مصرف‌کننده جمع شود/معوقات بانکی 1.7برابر سرمایه‌شان

12:56 - 28 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۰۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدوارم بساط سازمان هایی مانند حمایت از مصرف کننده منحل شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، عباس آخوندی ظهر امروز (شنبه) در گرامیداشت هفته حمل و نقل ریلی، با اشاره به معوقات بانکی، اضافه کرد: معوقات بانکی 1.7 برابر سرمایه آنهاست.

آخوندی تصریح کرد: امیدوارم در برنامه ششم توسعه بساط سازمان هایی مانند حمایت از مصرف کننده منحل شوند.

وزیر راه و شهرسازی انتقاد کرد: در اقتصاد کشور تفکرات مارکسیستی و سوسیالیستی وارد کردند.

وی گفت: زمانی که دولت به مجموعه اقتصادی ملی کشور شامل بانک ها، بنگاه ها و تولید کنندگان کالا و خدمات بیش از 381هزارمیلیارد تومان بدهی دارد شرایط نشان می دهد کشور وضعیت اقتصادی سختی را پیش رو دارد و با چالش بزرگی مواجه است که نمی توان از آن صرفه نظر کرد.

وی افزود: حداقل معادل 1.7 سرمایه های بانکها معوقات وجود دارد که همه بنگاهها ازجمله بنگاههای حمل و نقل ریلی از آن متاثر هستند.

وزیر راه و شهر سازی بیان کرد: شاهد بودیم چگونه شرایط بنگاه داری به چوب حراج زدن به حدود 100میلیارد دلار سرمایه بنگاههای دولتی با مشکل مواجه شد اگر امروزه اراده و عزم جدی در تصمیم گیریها نباشد به طور قطع نسل آینده هزینه های آن را با مشقت فراوانی پرداخت خواهند کرد.

آخوندی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی ایران با هزاران گرفتاری و مشکل مواجه خواهد شد با این حال نباید از تحقق این امر دلسرد شد.

وی افزود: توسعه ایران از جهاتی مانند توسعه شهری و زیربنایی بدون توسعه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی محقق نخواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: چاره ای به جز پرداختن به حمل و نقل ریلی برای پیشبرد اهداف توسعه شهری و توسعه کشور قابل تصور نیست.

وی ادامه داد: آیا رویکرد فعلی در قیمت گذاری غیر از تفکرات مارکسیستی و سوسیالیستی است از برنامه اول مقرر شده سیستم قیمت گذاری حذف شود با این حال 25 سال است همچنان سیستم قیمت گذاری پابرجا است و عده ای به دنبال آن هستند که نگذارند توسعه از طریق بازار رقابتی و تقابل ارزه تقاضا محقق شود.

وی ادامه داد: هم اکنون که برنامه ششم توسعه درحال بررسی است امیدوارم انحلال سازمان های قیمت گذاری مانند سازمان حمایت از مصرف کننده در این برنامه اجرایی شود و این تفکرات مارکسیستی و سوسیالیستی از جامعه و اقتصاد کشور برچیده شود.

آخوندی گفت: کدام قانون اجازه قیمت گذاری به سازمانها داده است به هر حال ایران باید توسعه یابد و همه به دنبال توسعه هستند بنابراین نباید کسی کوچکترین سستی در مقابل این رفتار عوام فریبانه به خود راه دهد.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی ایران در شرایطی است که کشورهای آسیایی و منطقه مانند روسیه، چین و هند به تقویت حمل و نقل ریلی در ایران نیازمندند و این نیاز به مصاحبه یک فرصت برای ما است اما کمی غفلت باعث می شود که این فرصت را از دست بدهیم.

وی افزود: دولت باید حمایت کند اما آنچه که باعث توسعه می شود فضای رقابتی است بدون یک نظام رقابتی ایجاد پایداری امکان پذیر نیست.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قراردادهای جدید در ناوگان حمل و نقل ریلی دو خطه یا چهارخطه شدن ریلها و توسعه راه آهن حومه ای اتفاقات خوبی است که هم اکنون شکل گرفته و درحال تقویت است انتظار می رود پس از اجرای برجام بخش زیادی از نیاز سرمایه گذاری از طریق منابع مالی خارجی تامین شود.




بی هنر
|
-
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
0
0
تقریبا همه دولت ها را دیده ام و با صدها وزیر کار و گفت و گو کرده ام و بیش از 1300 همکار نماینده داشته ام ؛ براساس تجربه و سابقه خود شهادت می دهم که دکتر آخوندی یکی از وزرای فهیم، مدیر، مدبر، پرکار و استراتژیک کشور است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *