معارضان سوری تحت حمایت عربستان با مذاکره مستقیم با دولت سوریه موافقت کردند

12:21 - 18 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۷۷۸۰
خبرگزاری میزان-گروه موسوم به معارضان سوری در بیانیه ای اعلام کردند که آماده مذاکره مستقیم با نمایندگان دولت سوریه هستند.
معارضان سوری تحت حمایت عربستان با مذاکره با دولت سوریه موافقت کردندبه گزارش سرویس بین الملل به نقل از شبکه اسکای نیوز؛ گروه موسوم به معارضان سوری که امروز _چهارشنبه_ در ریاض نشستی را برگزار کرد در بیانیه تاکید کرد که بیانیه ژنو نقشه راهی برای حل سیاسی بحران سوریه است.

در این بیانیه آمده است که هیچ مانعی در برابر مذاکره مستقیم با دولت سوریه بر اساس سند بیانیه ژنو یک وجود ندارد.

این گروه مدعی شده است که هدف از حل بحران ایجاد نظامی جدید بدون بشار اسد است.

این گروه همچنین آورده است که اجرای فرایند انتقالی تنها بر عهده گروه های سوری است.

این در حالی است که اعضای این گروه بر سر شخصیت هایی که نمایندگی این گروه در مذاکرات را بر عهده می گیرند، اختلاف نظر دارند.

نشست مخالفان سوری (گروه های مسلح تحت حمایت عربستان) صبح امروز در شهر ریاض آغاز به کار کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری دولتی عربستان "واس"؛ "عادل الجبیر" وزیر امور خارجه این کشور در نشست موسوم به مخالفان سوری شرکت کرده است.

رویترز نیز درباره این نشست نوشت: گروه‌های معارض سیاسی و گروه های مسلح  در سوریه در نشستی در ریاض، پایتخت عربستان تلاش خواهند کرد موضع مشترکی بر سر مذاکرات مربوط به پایان ‌دادن به جنگ داخلی در سوریه اتخاذ کنند اما عدم حضور برخی شخصیت‌ های اصلی و نیز یک نیروی مهم کرد در این نشست، موفقیت آن را دور از دسترس قرار داده است.

رویترز می افزاید: عربستان، حامی قدرتمند گروه های معارض در سوریه میزبان این نشست خواهد بود که هدف از برگزاری آن، یافتن موضعی مورد توافق پیش از گفتگوهای صلح بین‌المللی عنوان شده است اما ایران، حامی اصلی منطقه‌ ای دولت سوریه با این نشست مخالفت کرده است.

ایران می‌گوید این نشست برای ضربه‌ زدن به تلاش‌ ها برای یافتن راه‌ حلی صلح‌آمیز در بحران سوریه طراحی شده است.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *