برنامه راهبردی صنعت هوایی کشور تدوین شود

1:30 - 05 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۲۸۸۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: لازم است برنامه راهبردی و استراتژی کشور در بخش صنعت هوایی تدوین شود.
به گزارش ، محمد رضا نعمت زاده در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی افزود: اقدامات خوبی در این صنعت انجام شده است اما ظرفیت صنعت هوایی کشور بیش از پیش باید رشد کند و این توانمندی به لحاظ نیروی متخصص انسانی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات مختلف از جمله تحریم‌ها و فشارهای خارجی و محدودیت‌هایی که کشور طی سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌اند موجب شده تا در این صنعت شاهد سختکوشی باشیم تصریح کرد : برای توسعه صنعت هوا نیازمند تدوین نقشه راهی هستیم تا بتوانیم از این طریق ، بتوانیم با هدف‌گذاری و برنامه ریزی دقیق موجب رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت شویم.

وزیر صنعت،معدن وتجارت با ابراز امیدواری از اینکه صنایع صنعت هوایی کشور نیز مانند صنعت دریایی و صنعت خودروسازی بتواند از برنامه استراتژی بهره مند شود گفت: برای تدوین راهبردی 10 ساله و تدوین نقشه راه آمادگی خود را اعلام می کنیم  چرا که با تدوین این برنامه راهبردی وظایف شرکت‌های دولتی و نظامی و همچنین بخش خصوصی در زمینه واردات ، صادرات و ساخت داخل با برنامه ریزی دقیق مشخص و پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: امروز شرایط به گونه‌ای است که شرایط برای ساخت قطعات طراحی و مهندسی در این صنعت به خوبی مهیا است و می‌توانیم در این راستا با سرعت بیشتری به پیش رویم.

وی با بیان اینکه با تکیه بر فکر اقتصادی و بازدهی مناسب می‌توانیم از امکانات نیروی انسانی و تأسیساتی بهره‌بگیریم یاد آور شد : در شرایط کنونی که بخش خصوصی نیز وارد این صنعت شده است به نظر می‌رسد که مسیر همواری برای توسعه صنعت هوایی کشور پیش رو است.

نعمت زاده گفت: صنعت هوایی یکی از پیچیده ترین صنایع به شمار می‌رود چرا که مجموعه‌ای از رشته‌های مختلف صنعتی شامل برق، الکترونیک، هیدرولیک، مواد و وسایل برقی سیم و کابل و ... را شامل می‌شود لذا این  گستردگی موجب می‌شود تا بتوان به توسعه آن اندیشید.

وی با بیان اینکه در زمینه تعمیرات در این صنعت توانایی مناسبی چه در بخش سیویل و چه بخش نظامی وجود دارد اظهار کرد: با تکیه بر این توانمندیها و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص می‌توان به ارتقاء جایگاه هوایی در کشور کمک کرد .

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر بتوانیم به صورت مشترک با چند سازنده مهم دنیا وارد عمل شویم شاهد توسعه بیشتر این صنعت خواهیم بود تصریح کرد:  این اقدام موجب می‌شود تا توانایی ساخت برخی از اجزای هواپیما به صورت انبوه در داخل کشور فراهم شود و رونق بیشتر این صنعت را به دنبال داشته باشد.

به گفته وی در حال حاضر در شاخه تعمیرات در حد جایگزینی و تعمیر و بازسازی توانایی خوب وارزنده‌ای در کشور موجود است که امیدواریم با تدوین و اجرای استراتژی صنعت هوایی بتوانیم چه در بخش نظامی و چه در بخش سیویل بیش از گذشته موفق باشیم.


 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *