زمینه برای گسترش همکاری های اقتصادی ایران و هلند مهیا است

21:10 - 03 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۲۴۱۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: شرایط امروز ، برای توسعه تعاملات و همکاریهای اقتصادی و تجاری بین ایران و هلند مناسب است.
به گزارش ؛ « محمد رضا نعمت زاده» در دیدار با « هنک کامپ» ،‌ وزیر امور اقتصادی هلند با اشاره به زمینه های همکاری یادآور شد: صنایع خودرو و ماشین سازی،‌ صنایع غذایی،‌ حمل و نقل ریلی،‌ انرژی و توربین های بخار و ‌صنعت تجهیزات پزشکی  از جمله بخش هایی است که می توان برای همکاریهای بلندمدت و استراتژیک مورد نظر قرار داد.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه سرمایه گذاری مشترک و استفاده از توانایی های دو کشور را بهترین راه برای تعمیق روابط اقتصادی ذکر کرد و  گفت:‌  شما می‌توانید ایران را با داشتن جمعیت 80 میلیونی که به آن جمعیت دیگر کشورهای منطقه را نیز اضافه کرد ، به عنوان صنعتی ترین کشور منطقه بتوانید که این مهم فرصت مناسبی را برای انجام سرمایه گذاریهای مشترک مهیا می سازد.

نعمت زاده به مزیتهای کشور اشاره کرد و افزود: ایران به جزء نفت و گاز در صنایع و معادن  مختلف و حوزه تجارت چه در داخل و چه خارج فعالیت دارد و برنامه ریزی مناسبی را برای ارتقاءآنها داشته است.

به گفته وی،‌ برنامه 10 ساله در صنعت خودرو سازی زمینه ای را فراهم می کند تا  در خصوص صنعت قطعه سازی همکاریهای لازم را با کشور شما داشته باشیم.

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت بخش تجهیزات پزشکی را به عنوان یکی از اولویتهای همکاری نام برد و اظهار کرد:‌ با سرمایه گذاری مشترک می توانیم در این راستا با هم همکاری داشته باشیم و شما می توانید روی ایران به عنوان هاب منطقه در این خصوص حساب باز کنید.

همچنین در این دیدار « هنک کامپ» ،‌وزیر امور اقتصادی هلند ضمن ابراز خرسندی از گسترش فعالیتهای دو جانبه ایران  و هلند بر  ارتقاء سطح همکاریها در آینده نزدیک تاکید کرد.

به گفته وی ؛ توسعه همکاریها و تبادل اطلاعات در زمینه های صنایع شیمیایی، پتروشیمی ،‌ انرژی ،‌ساخت ترمینال ،‌تجهیزات پزشکی،‌ طراحی و مهندسی از جمله محورهایی است که دو کشور می توانند برای تعمیق روابط با هم همکاری داشته باشند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *