رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حل معضل ترافیک جنوب‌شرق تهران تا یک‌سال آینده/ پروژه شهید شوشتری چه زمانی افتتاح می‌شود؟

7:45 - 10 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۴۳۹
حل معضل ترافیک جنوب‌شرق تهران تا یک‌سال آینده/ پروژه شهید شوشتری چه زمانی افتتاح می‌شود؟
مدت‌ها است که در جنوب شرق تهران با معضل ترافیک به ویژه در برخی ساعت‌ها مواجه هستیم و در این گزارش به بررسی چرایی این مسئله و راهکاری مدیریت شهری برای رفع آن پرداخته شده است.

خبرگزاری میزان - مدت‌هاست که در جنوب شرق تهران با معضل ترافیک به ویژه در برخی روز‌ها و ساعت‌های خاص هفته مواجه هستیم که با افتتاح یک مجموعه فروش کالا در منطقه افسریه بسیار افزایش یافته است، البته این موضوع توسط شورای اسلامی شهر تهران و پلیس راهور مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه در حال حاضر تا حد زیادی از ترافیک روز‌های اول در حوالی این مجموعه کاسته شده، اما همچنان با ترافیک سنگین در جنوب شرق پایتخت رو‌به‌رو هستیم.

یک ساکن منطقه افسریه درباره وضعیت ترافیکی این منطقه به میزان گفت: درپی افتتاح  یک مجموعه فروش کالا وضعیت ترافیکی منتهی به خیابان‌های افسریه، مسعودیه و سه راه افسریه بیش از پیش تشدید شده است.

وی با بیان اینکه یکی از معضل‌های مناطق مذکور ترافیکی است که برای سال‌ها باعث ایجاد مشکل برای اهالی محل شده است بیان کرد: منطقه افسریه جنوبی و سه راه افسریه به واسط بافت قدیمی و وجود نداشتن پارکینگ عمومی با مشکل پارک خودرو روبرو است که با افتتاح یک مجموعه فروش کالا این مشکل ۲ چندان شد.

به گفته این شهروند، ارتباط اتوبان امام رضا، آزادگان و بسیج با جنوب شرق تهران باعث شده که در ساعاتی از شبانه روز از جمله صبح‌ها و عصر‌ها این منطقه با ترافیک سنگین و به نوعی قفل شدگی خیابان‌ها روبرو شود.

ایجاد پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی یکی از راه حل‌های رفع معضل ترافیک در افسریه و مناطق جنوب شرق تهران

وی یکی از راه حل‌های رفع معضل ترافیک در این منطقه را ایجاد پارکینگ‌های عمومی بیشتر دانست و گفت: ایجاد پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی می‌تواند به سبک شدن ترافیک و کاهش پارک دوبل در افسریه و مناطق جنوب شرق تهران کمک کند.

وی درباره پروژه شهید شوشتری و تاثیر آن بر کاهش بار ترافیک اتوبان بسیج و منطقه افسریه گفت: در صورت افتتاح شدن این پروژه و خارج شدن خودرو‌های سنگین از اتوبان بسیج وضعیت زیست محیطی، بار ترافیکی و همچنین آلودگی صوتی در این منطقه کاهش می‌یابد چراکه اکنون بسیاری از خودرو‌های سنگین که قصد سفر به شهر‌های شمالی را دارند ازین منطقه عبور می‌کنند.

 با افتتاح محور شهید شوشتری قطعا شاهد ترافیک کمتری در جنوب شرق پایتخت خواهیم بود

در همین رابطه سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: از آنجایی که اتوبان بسیج به عنوان کمربندی عمل می‌کند با افتتاح محور شهید شوشتری که در شرق بزرگراه بسیج قرار دارد، تردد در محور بسیج تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و قطعا شاهد ترافیک کمتری در جنوب شرق پایتخت خواهیم بود همانگونه که افتتاح بزرگراه شهید رستگار به آزادگان تاثیر بسیار مثبتی بر روی کاهش ترافیک در پل بسیج گذاشت.

کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی ترافیک جنوب شرق پایتخت با افتتاح پروژه شهید شوستری

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری، نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در گفت‌وگو با میزان توضیح داد: مسیر پروژه شهید شوشتری به موازات بزرگراه بسیج است و در صورت افتتاح این پروژه کل ماشین‌های سنگین به محور شهید شوشتری انتقال داده می‌شود و مسیر بزرگراه بسیج آزاد می‌شود و ترافیک این منطقه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: پروژه شهید شوشتری ۲ مرحله دارد که مرحله اولش امسال افتتاح می‌شود و تاریخ دقیقی برایش اعلام نشده و مرحله دومش نیز زمانی نمی‌برد و شاید بتوان این پروژه را در کمتر یک سال سامان داد، اما از آنجایی که در این مرحله باید از منطقه سرخه حصار عبور کنیم و احتمالا این عبور به صورت تونلی انجام می‌شود، هنوز پیمانکاری برایش مشخص نشده چرا که به اجازه سازمان حفاظت از محیط زیست نیاز داریم و شرایط خاصی لازم است که خارج از اراده مدیریت شهریست.

پروژه شهید شوشتری چه زمانی افتتاح می‌شود؟

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران نیز در مورد زمان افتتاح اتوبان شهید شوشتری به میزان گفت: افتتاح مرحله اول این پروژه تا پایان سال طول می‌کشد و در مورد فاز دوم نیز ۳ پیشنهاد به سازمان محیط زیست ارائه دادیم و هنوز زمان مشخصی از سوی این سازمان برای ما مشخص نشده، ما تقاضا کردیم تا رسیدگی را تسریع کنند و امیدواریم طی یک تا ۲ ماه آینده مجوز صادر شود تا بتوانیم فعالیت اجرایی را آغاز کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که هر چه زودتر این پروژه را به ثمر برسانیم، ادامه داد: به طور کلی در پروژه‌های بزرگ مقیاس و کلان پروژه هر مرحله از پروژه را که امکان بازگشایی داشته باشد افتتاح می‌کنیم تا مشکلات مردم زودتر رفع شود. به نظر می‌رسد مرحله اول پروژه شهید شوشتری به عنوان کریدور اصلی تا پایان سال طول بکشد، امیدواریم که بتوانیم این پروژه را تا بهمن ماه به ثمر برسانیم.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *