گفت‌وگو|

۱۸ هزار کانون ورزشی آماده ارائه خدمات فوق‌برنامه به دانش‌آموزان است/ برگزاری دوره توانمندسازی تخصصی برای معلمین تربیت‌بدنی

14:41 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۸۶۷
۱۸ هزار کانون ورزشی آماده ارائه خدمات فوق‌برنامه به دانش‌آموزان است/ برگزاری دوره توانمندسازی تخصصی برای معلمین تربیت‌بدنی
معاون تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از طریق توجه به ورزش دانش‌آموزی ایران قوی پدید می‌آید گفت: بیش از ۱۸ هزار کانون ورزشی آماده ارائه خدمات ورزشی فوق‌برنامه به دانش‌آموزان است.

صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با میزان ضمن بیان اینکه مقام معظم رهبری با صراحت فرموده‌اند که ایران قوی، ورزش قوی می‌خواهد و این مطالبه رهبر انقلاب محقق نمی‌شود مگر با توجه به ورزش دانش‌آموزی گفت: از بستر ورزش دانش‌آموزی و توجه به ورزش مدارس ایران قوی پدید می‌آید و ما با جدیت به‌دنبال تحقق ورزش قوی دانش‌آموزی هستیم.

ستاری‌فرد تصریح کرد: برنامه‌ای در سه سطح مختلف در نظر داریم که مهمترین آن، کیفیت بخشی به درس تربیت‌بدنی است.

وی با اشاره به کتب درسی تربیت بدنی، بیان کرد: کار زیرساختی در ورزش والیبال را با توجه ویژه به سه کتاب درسی تربیت‌بدنی مقاطع مختلف متوسطه با راهنمایی معلم دوره ابتدایی، دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم که سرفصل مهمترین مباحث آن آموزش رشته والیبال است دنبال کرده‌ایم.

معاون تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: کیفیت بخشی به درس و رشته والیبال، توجه به زیرساخت‌های ورزشی در مدارس سراسر کشور به اضافه برگزاری رویداد‌ها و مسابقات ورزشی در مدارس و همین‌طور، کیفیت بخشی به فوق برنامه دانش‌آموزان و توجه به معلمین توانمند تربیت‌بدنی در سراسر کشور سبب شد تا این استعداد‌های جوانی که در قالب تیم والیبال دانش‌آموزی در جهان تاریخ‌ساز شدند را به خوبی شناسایی کنیم.

ستاری‌فرد گفت: کشف، حفظ و نگهداری از این استعداد‌های دانش‌آموز که به مثابه سرمایه‌های ملی ما هستند وظیفه ماست چراکه پشتوانه‌ای برای تیم ملی والیبال، ورزش ملی و قهرمانی کشور محسوب می‌شوند.

معاون تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمین تربیت‌بدنی سراسر کشور را شاید بتوان نقطه پرگار دایره موفقیت ورزشکاران دانش‌آموز دانست، تاکید کرد: در مقوله کیفیت بخشی به درس تربیت‌بدنی یکی از محور‌های جدی که به دنبال آن هستیم، آموزش رشته‌های ورزشیست. با رویکرد آمایش سرزمینی هم درس تربیت‌بدنی و هم برنامه‌ریزی درسی دقیقی را در نوک پیکان توجهات قرار داده‌ایم.

ستاری‌فرد ادامه داد: برای معلمین دوره توانمندسازی تخصصی تدارک دیده‌ایم. همچنین نسبت به زیرساخت‌های ورزشی نیز در پی نگرش تحولی هستیم. همانطور که در دوره جدید، بیش از ۹۰۰ فضای سرپوشیده ورزشی که در دوران کرونا تبدیل به مراکز واکسیناسیون شده بودند بازسازی و در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۸ هزار کانون ورزشی آماده ارائه خدمات ورزشی فوق‌برنامه به دانش‌آموزان است، گفت: مجموعه سی هزار نفری معلمین تربیت‌بدنی که لشکر آماده خدمت برای قوت بخشیدن به ورزش کشور هستند افرادی میدانی و عملیاتی و البته با انگیزه بوده که شناخت بسیارخوبی از دانش‌آموزان سراسر کشور دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *