بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان طی مصاحبهای، دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا را به دلیل بحران جاری پیرامون تنگه هرمز، سرزنش کرد.
پیستوریوس، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ARD گفت: در نهایت، ترامپ موجب بسته شدن تنگه هرمز شد و ما مایلیم که این تنگه دوباره بازگشایی شود.
وزیر دفاع آلمان تصریح کرد: مایل هستیم که تنگه هرمز بازگشایی شود هرچند با توافق متقابل و از همه مهمتر، بهطور صریح با رضایت ایران و عمان.
وی عنوان کرد که یکی از پیشنیازهای مأموریت نظامی آلمان برای شرکت در تأمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز، رضایت ایران و عمان، است.
با وجود این پیستوریوس گفت که بعید است تأیید پارلمان آلمان برای مأموریت در تنگه هرمز به سرعت انجام شود.
تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، تشدید تنش واشنگتن با متحدان دیرینه را به همراه داشت؛ ترامپ طی هفتههای اخیر بارها کشورهای اروپایی از جمله آلمان را هدف انتقاد و حملات لفظی قرار داده است.
انتهای پیام/