آمریکا مدعی شد: حزب الله باید در زمره گروه‎های تروریستی قرار بگیرد

8:31 - 27 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۸۳۱
خبرگزاری میزان-دستیار سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی بی اساس مدعی شد که جنبش حزب الله لبنان باید در زمره گروه های تروریستی قرار بگیرد.
به گزارش سرویس بین الملل ؛"مارک تونر" در پاسخ به سوالی با این عنوان که آیا آمریکا حزب الله لبنان را در زمره گروه های تروریستی که هم اکنون در سوریه فعالیت می کنند قرار می دهد، مدعی شد:بدیهی است که ما حضور و فعالیت آنها را در میادین نبرد در سوریه تایید می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما پیش از این هم این موضوع را تایید کرده ایم که حمایت ایران از دولت سوریه وجود دارد افزود: ما باید حزب الله را در زمره گروه های تروریستی قرار دهیم.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا در حالی این ادعاها را در خصوص حزب الله مطرح می کند که رزمندگان مقاومت تاکنون نقش زیادی در عقب نشینی تروریست ها در سوریه ایفا کرده اند.

دستیار سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه در چارچوب هجده ماهه برای برگزاری انتخابات منصفانه و آزاد در سوریه زمانی آغاز خواهد شد که سوری ها فرایندی را برای قانون اساسی جدید ایجاد کنند اضافه کرد: همانطور که در بیانیه شنبه گذشته آمده است اول ماه ژانویه زمانی است که در آن مذاکرات درباره فرایند سیاسی بین مخالفان دولت سوریه و نمایندگان دولت قرار است آغاز شود.

تونر ادامه داد: این آغاز گفتگو درباره فرایند سیاسی است و زمانی که فرایند سیاسی به وجود آمد آنگاه پس از آن هجده ماه زمان خواهد بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *