رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اکران تصاویر جلد کتاب‌های معروف روی بیلبوردهای پایتخت برای نخستین بار

2:40 - 23 آبان 1394
کد خبر: ۹۷۹۱۷
خبرگزاری میزان- مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران همزمان با شروع هفته کتاب گفت: برای نخستین بار با اکران تصاویری از جلد کتاب‌های معروف و شناخته شده بر روی بیلبوردهای شهری، تهران رنگ و بوی کتاب و کتابخوانی به خود می‌گیرد.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، عیسی علیزاده درباره اکران تصاویر جلد کتاب‎‌های معروف اظهارکرد: این اقدام با توجه به شعار هفته کتاب؛«کتاب یعنی زندگی» به عنوان یکی از فعالیت های فرهنگی سازمان زیبا سازی انجام می شود. در این برنامه تابلوهای فرهنگی و بخش عمده ای از تابلوهای تجاری به اکران طرح روی جلد کتاب های معروف و شناخته شده اختصاص پیدا کرده  تا به این ترتیب فضاهای شهری با این هفته هماهنگ شوند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی کشورمان متاسفانه سرانه مطالعه در میان شهروندان بسیار پایین است، افزود: امیدواریم این اقدام فرهنگی شهروندان را به مطالعه کتاب ترغیب کند.

علیزاده با اشاره به تصاویری که در تابلوها به تصویر در می آید، خاطر نشان کرد: تصاویر درواقع طرح جلد کتاب های نویسنده های معروف و شناخته شده در حوزه های مختلف است که به دو صورت تکی یا چهارتایی در سطح شهر اکران شده و در برخی از آن‌ها جمله ای معروف از آن کتاب و یا نویسنده به صورتی که قابل مطالعه باشد، قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که در انتخاب کتاب‌ها شورایی متشکل از اساتید دانشگاه به سازمان زیباسازی کمک کرده‌اند، گفت: بیلبوردهای و عرشه‌های پل به عنوان فضاهایی که می‌تواند در معرض دید شهروندان باشند برای این موضوع انتخاب شده تا بیشترین تاثیرگذاری را در بازدید کنندگان داشته باشند.

علیزاده با اشاره به اینکه یکی از اقدامات سازمان زیباسازی همگن سازی فضاهای عمومی با اتفاقات و مناسبت هایی اجتماعی، مذهبی، ملی و فرهنگی است گفت: در همین رابطه با معرفی کتاب‌های معروف از نویسندگان شناخته شده تلاش کردیم تا فضای شهر را با هفته کتاب و کتابخوانی همراه کنیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در خاتمه یادآور شد: اکران‌های فرهنگی هفته کتاب با این اقدام متفاوت از 5 شنبه شب (21 آبان ماه) آغاز شده است و تا بعد از اتمام این هفته در سطح شهر ادامه دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *