"ال نینو" جمعیت فقیر جهان را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد

12:39 - 18 آبان 1394
کد خبر: ۹۶۴۸۴
خبرگزاری میزان - بانک جهانی با انتشار بیانیه ای هشدار داد در شرایطی که سیاست ها و تدابیر درستی برای کمک به فقرای جهان برابر پدیده "ال نینو" و تغییرات شدید آب و هوایی اندیشیده نشود، جمعیت این فقرا تا سال 2030 میلادی از مرز 900 میلیون نفر عبور خواهد کرد.
به گزارش سرویس بین الملل  به نقل از "رویترز"، در گزارش بانک جهانی موضوع پایان دادن به فقر که به عنوان یکی از 17 اهداف اساسی این سازمان به شمار می رود، با توجه به ورود پدیده "ال نینو"، روند گرم شدن کره زمین و تاثیرات آن بر کشورهای فقیر، غیرممکن توصیف شده است.

بنابر این گزارش، برنامه های بلند پروازانه بانک جهانی به منظور کاهش گازهای منتشر شده با هدف پایین نگه داشتن درجه حرارت کره زمین، قشر فقیر را از پیامدهای منفی تغییرات شدید آب و هوایی مصون خواهد داشت اما این اقدامات نیز برای جلوگیری از عبور جمعیت فقرای جهان از مرز 900 میلیون نفر تا سال 2030 میلادی کافی نیست.



"جیم یونگ کیم"، رئیس بانک جهانی، در بیانیه ای اعلام کرد: تغییرات آب و هوایی به شدیدترین نوع خود رسیده است. بر اساس برآوردها، جمعیت فقیر حال حاضر جهان حدود 702 میلیون نفر است.

"جان روم"، مدیر ارشد بانک جهان، می گوید: تغییرات شدید آب و هوایی و "ال نینو" در راه، احتمال بارش باران های سیل آسا را افزایش داده و باروری محصولات کشاورزی را کاهش داده است. علاوه بر این، تهدیدات بزرگتر مثل مالاریا نیز افزایش پیدا می کند.

وی در ادامه پایان دادن به فقر و تغییرات آب و هوایی را مهم ترین مسائل نسل آینده لقب داد.



همراه
|
-
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
0
0
خدا را شکر که مردم نادان رو زیاد نمیکنه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *