مهندسان کمپانی فولکس واگن به دستکاری عمدی در داده های خودروهای خود اعتراف کردند

6:50 - 18 آبان 1394
کد خبر: ۹۶۲۷۴
خبرگزاری میزان-رسانه های آلمان از اعتراف چند مهندس شرکت خودروسازی «فولکس واگن» به دستکاری عمدی در داده های مربوط به میزان تولید گاز دی اکسید کربن در خودرهای ساخت این شرکت خبر دادند.
به گزارش میزان،نشریه «بیلد ام سونتاگ» در این باره در گزارشی نوشت این مهندسان اعلام کردند علت دستکاری عمدی در این داده ها، دشوار بودن محقق کردن اهداف مورد نظر مدیر اجرایی پیشین فولکس واگن بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، در این گزارش آمده است مهندسان فولکس واگن اعتراف کردند با دستکاری در فشار تایر خودروها و همچنین افزودن گازوئیل به روغن موتور استفاده شده در خودروها، باعث کاهش میزان مصرف سوخت در آنها شدند. این فریبکاری نخستین بار در سال 2013 آغاز شد و تا فصل بهار سال کنونی ادامه داشت.

سخنگوی فولکس واگن در این باره گفت: «شماری از کارکنان این شرکت در گفتگو با محققان داخلی اعلام کردند داده های مربوط به میزان مصرف سوخت خودروها دچار بی نظمی و اختلال شده است. اینکه این اختلالات چگونه رخ داده است، هنوز مشخص نیست و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.»

مسئولان شرکت فولکس واگن پیشتر در این باره اعلام کردند داده های اعلام شده درباره میزان مصرف سوخت و میزان تولید گاز دی اکسید کربن در حدود 800 هزار دستگاه خودروی تولیدی این شرکت که در بازارهای اروپایی به فروش رفته اند، کمتر از ارقام واقعی است.

این شرکت خودروسازی قرار است هزینه های ناشی از این کوتاهی خود را به مالکان خودروها باز گرداند.

تحلیلگران بازار خودرو در این باره اعلام کرده اند هزینه های ناشی از این پرونده برای شرکت خودروسازی فولکس واگن -اعم از جریمه ها، هزینه پیگیری های قضایی و هزینه رفع عیب خودروهای تولیدی- ممکن است حتی به رقم 35 میلیارد یورو (برابر با 38 میلیارد دلار) بالغ شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *