"پاکستان" رتبه پنجمین کشور خطرناک جهان برای خبرنگاران را کسب کرد

10:23 - 01 فروردين 1395
کد خبر: ۹۴۲۳۹
سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرد که از 700 خبرنگار کشته شده در جهان 71 نفر متعلق به پاکستان است در حالی که در 14 سال گذشته عاملان قتل دو خبرنگار در پاکستان محاکمه شده‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از "دنیوز اینترنشنال"، سازمان ملل متحد در گزارشی به مناسبت روز بین‌المللی "پایان دادن به مصونیت جرم و جنایت علیه خبرنگاران" اعلام کرد که دستکم 700 خبرنگار از سال 2001 میلادی تاکنون در سراسر جهان کشته شده‌اند.
 
بر اساس گزارش سازمان ملل، 71 خبرنگار پاکستانی نیز از سال 2001 میلادی جان خود را در عملیات‌های مختلف تروریستی از دست داده‌اند.
 
47 خبرنگار در پاکستان به دلیل فعالیت در رسانه خاص ترور شده‌اند در حالی که مابقی نیز به دلیل پوشش مسایل مهم در این کشور کشته شدند.
 
این در حالی است که عاملان قتل دو خبرنگار توسط دادگاه پاکستان محاکمه شده‌اند.
 
گزارش سازمان ملل می‌افزاید: پاکستان به دلیل عدم پیگیری پرونده‌های قتل خبرنگاران، در رتبه پنجم بدترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد و امنیت فضای این کشور برای خبرنگاران وخیم است.
 
پاکستان به دلیل برخی مناطق هم مرز با افغانستان، شامل ایالت‌های "خیبر پختونخوا"، "بلوچستان" و مناطق قبایلی مکان خطرناکی برای خبرنگاران است.
 
خبرنگاران پاکستانی نه تنها از سوی شبه نظامیان ترور می‌شوند بلکه احزاب سیاسی، مذهبی و سایر گروه‌های تحت فشار قرار گرفته نیز آنها هدف قرار می‌دهند در حالی که نهادهای مجری قانون این کشور نیز از چنین کاری پرهیز نمی‌کنند.
 
کمیته حفاظت از خبرنگاران پاکستان چندی قبل با ارائه گزارشی در مورد عدم پیگیری پرونده‌ها و مجازات عاملان قتل خبرنگاران در کشورهای مختلف، اعلام کرد امید به مصونیت خبرنگاران در این کشور بسیار کم است.
 
به گفته این کمیته، قتل عام خبرنگاران در پاکستان به دلیل عدم پیگیری پرونده‌های عاملان اصلی به روزنامه‌نگاران در این کشور افزایش یافته است.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *