رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کری: توافق هسته‎ای محدودیت‎های بی‎سابقه‎ای را برای فعالیت‎های ایران قرار داد

11:39 - 07 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۵۶۴
خبرگزاری میزان-وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که توافق هسته‎ ای محدودیت‎ های بی‎سابقه ‎ای را برای فعالیت‎ های ایران قرار داد.
به گزارش سرویس بین الملل ؛"جان کری" طی سخنانی در بنیاد کارنگی مدعی شد: توافق هسته ای محدودیت های بی سابقه ای را برای فعالیت های هسته ای ایران قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ده روز پیش توافق شکل رسمی به خود گرفت و فرآیند اجرا آغاز شد اظهار داشت: ایران باید بر همین اساس دوسوم از سانتریفیوژهای فعال خود را برچیند، 98 درصد از ذخایر اورانیوم غنی شده اش را از کشور خارج کند ، هسته مرکزی رآکتور پلوتونیم خود را از بین ببرد و آژانس بین المللی انرژی اتمی باید بر همه این اقدام ها نظارت داشته باشد.

کری اضافه کرد: تا وقتی که آژانس همه این مراحل را راستی آزمایی نکند هیچ تحریمی برداشته نخواهد شد اما انگیزه های زیادی هم برای ایران ایجاد شده تا به تعهداتش پایبند بماند.

کری اذعان کرد که هرگز موردی از نقض تعهد و یا پایبند نماندن ایران مطرح نشده زیرا این کشور از ابتدا به تعهدهایش پایبند بود.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین بار دیگر با طرح ادعاهایی ایران را به دامن زدن به درگیری هایی قوی و فرقه ای در منطقه متهم کرد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *