حضور ظریف در نشست وین درباره سوریه/ احتمال برگزاری جلسه هماهنگی چگونگی اجرای برجام بین هیأت‌های ایران و آمریکا در وین

16:21 - 06 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۴۵۰
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان-سخنگوی وزارت خارجه ایران از حضور وزیر خارجه و معاونانش در نشست وین درباره سوریه و همچنین احتمال برگزاری جلسه هماهنگی موضوعات هسته‌ای و چگونگی اجرای برجام بین هیات‌های دو کشور ایران و آمریکا نیز در حاشیه نشست وین خبر داد.
حضور ظریف در نشست وین درباره سوریه/ احتمال برگزاری جلسه هماهنگی چگونگی اجرای برجام بین هیأت‌های ایران و آمریکا در وینبه گزارش گروه سیاسی میزان، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست وین درباره سوریه شرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: بر اساس دعوت به عمل آمده از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس سوریه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در رأس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی در اجلاس روز جمعه (8/8/94) در وین به منظور بررسی اوضاع سوریه حضور خواهند یافت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: هیأت کشورمان و هیأت‌های روسیه و اتحادیه اروپایی در وین و در حاشیه اجلاس پیرامون موضوعات مختلف منطقه‌ای و سایر موضوعات مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر خواهند داشت و احتمال می‌رود جلسه هماهنگی موضوعات هسته‌ای و چگونگی اجرای برجام بین هیات‌های دو کشور ایران و آمریکا نیز در حاشیه نشست وین برگزار شود.

کارشناسان مسایل منطقه خاورمیانه در این زمینه معتقدند که هرگونه تصمیم گیری برای حل و فصل بحران های منطقه بدون حضور ایران نتیجه بخش نخواهد بود.

نشست چهارجانبه آمریکا، روسیه، عربستان و ترکیه برای بررسی بحران سوریه نیز هفته گذشته در وین و بدون حضور ایران برگزار شد.
منابع غربی به نقل از مقامات آمریکایی روز گذشته از دعوت ایران برای اجلاسی که قرار است در وین به منظور بررسی راهکارهای حل و فصل بحران سوریه برگزار شود، خبر دادند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *