ترکیب کمیسیون بازرسی انتخابات مجلس مشخص شد

9:10 - 05 آبان 1394
کد خبر: ۹۱۷۶۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان-نمایندگان مردم در خانه ملت، ترکیب کمیسیون بازرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی را تعیین کردند.
ترکیب کمیسیون بازرسی انتخابات مجلس مشخص شدبه گزارش گروه سیاسی میزان، نمایندگان در نشست علنی امروز سه شنبه (5 آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس با پیشنهاد محمد دهقان نماینده طرقبه مبنی بر بازگشت به طرح اولیه، با ماده 11 آن با 133 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده 11 طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ماده 57 طرح اولیه به شرح ذیل اصلاح شده است:

به منظور نظارت و کنترل نحوه تبلیغات نامزدها و هزینه آن، در هر استانی کمیسیونی به نام کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی زیر نظر رئیس ستاد انتخابات استان در محل استانداری حوزه انتخابیه با ترکیب زیر تشکیل می‌گردد.

1- نماینده هیات نظارت استان

2- نماینده رئیس دادگستری استان

3- نماینده صدا و سیمای مرکز استان

4- نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

5- نماینده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

همچنین در تبصره 1 آمده است کمیسیون بازرسی تبلیغات موظف است پیش از شروع تبلیغات راهنمایی و ارشادات لازم را در چارچوب قوانین و مقررات در خصوص نحوه تبلیغات به نامزدها و ستادهای انتخاباتی ارائه و بر نحوه اجرای قانون توسط کاندیداها در طول دوره انتخابات نظارت نمایند. نامزدها و ستادهای انتخاباتی موظفند براساس راهنمایی‌های کمیسیون مذکور عمل کنند و از انجام هزینه‌های غیر متعارف خودداری نمایند.

همچنین در تبصره 2 ماده مذکور آمده است که کمیسیون بازرسی تبلیغات در صورت مشاهده هرگونه تخلف در انجام تبلیغات توسط نامزدها و یا ستادهای انتخاباتی موظف است مراتب را به نامزدها و مسئولان ستادهای مزبور تذکر دهد. در صورت تکرار کمیسیون مزبور پس از بررسی تخلف موضوع را به هیات نظارت استان اعلام می‌نماید.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *