رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همسران محمدرضا پهلوی در سریال «معمای شاه» + عکس

8:14 - 05 آبان 1394
کد خبر: ۹۱۴۸۸
خبرگزاری میزان - مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» روایتگر زندگی محمدرضا پهلوی است که در آن چهار بازیگر ایفاگر نقش همسر و معشوقه شاه هستند.

به ، «معمای شاه» تاریخ زندگی محمدرضا شاه را از سال 1338 تا 1344 و از سال 1349 تا 1359 بیان می‌کند و به بازگشت وی از سوئیس تا مرگ او در سال 1359 در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای می‌پردازد.

این سریال در سه فاز ساخته شده و در آن سه بازیگر زن ایرانی نقش همسران محمدرضا پهلوی  را بازی کرده‌اند.
 
حدیث فولادوند در سریال معمای شاه ایفاگر نقش فوزیه همسر اول شاه است وی در این خصوص  در گفتگو با درباره فعالیت های جدیدش در عرصه بازیگری گفت: در سریال" معمای شاه " به کارگردانی محمد رضا ورزی در نقش "فوزیه" همسر اول محمدرضا پهلوی بازی می کنم.



این بازیگر درباره ویژگی بازی در نقش های تاریخی تاکید کرد: به حضور و بازی در نقش های تاریخی علاقه دارم و می توان با حضور در این نوع آثار واکاوی و کنکاشی در تاریخ داشت.


وی درباره چالش ها یا مصائب ایفای این کاراکتر ادامه داد: برای ایفای نقش "فوزیه" ملکه عرب زبان دربار پهلوی دوم چون به جز چند دقیقه فیلم، سند تصویری دیگری وجود نداشت برای رسیدن به نقش و ایفای کاراکتر به گونه ای واقعی، نیاز به مطالعات فراوان داشتم.

فولادوند ادامه داد: سعی کردم در میان منابع تاریخی درباره این شخصیت تحقیق کنم و در کنار خواندن کتاب های تاریخی به فیلم نامه سریال هم رجوع کردم و در نهایت کوشیدم با ترکیبی از هر دو نقش را بیافرینم.

مهراوه شریفی نیا در سریال معمای شاه در نقش «ثریا» همسر دوم محمدرضا شاه جلوی دوربین رفته است.










ساغر عزیزی نقش فرح پهلوی در سریال معمای شاه را ایفا کرده است و آن را سخت ترین و حساس ترین نقش زندگی خود می داند.

او درباره نحوه حضور خود در این مجموعه گفت: من پیش از این در دو سریال سال های مشروطه و تبریز در مه با ورزی همکاری داشتم و جنس کار وی  را به خوبی می شناسم. یکی از روزهای تصویربرداری تبریز در مه با وجود اینکه آن روز بازی نداشتم برای دیدن دوستان سرصحنه حاضر شدم و چون یک پالتوپوست قهوه ای بر تن داشتم کارگردان به همراه همکارانی که در صحنه حضور داشتند متفق القول اعلام کردند که من با این فیزیک و نوع پوشش شباهت زیادی با فرح دیبا دارم و بعدها محمدرضا ورزی عنوان کرد که در حال نگارش مجموعه ای است و من را برای نقش همسر محمدرضا پهلوی مناسب می داند و پیشنهاد داد که کتاب "دخترم فرح" را مطالعه کنم.






در معمای شاه نقش خاصی را بازی می کنم

آرام جعفری بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفت و گو با در خصوص سریال «معمای شاه» گفت: من یکی از نقش های خاص سریال معمای شاه با نام  پروین غفاری ،به عنوان  اولین معشوقه محمدرضا پهلوی ملعون را ایفا می کنم.

وی افزود: این نقش با وجود کوتاه بودن خاص بود زیرا بسیاری از افراد این شخصیت تاریخی را نمی شناسند و ایفای آن سختی های خاص خود را داشت این را هم باید بگویم که این نقش تنها 5 قسمت در این سریال حضور دارد.

وی ادامه داد: من پیش از این در سریال تاریخی«خانه ای درتاریکی» به کارگردانی «سعید سطانی» به ایفانی نقش پرداختم اما «معمای شاه» متفاوت از آن بود زیرا کاربا ورزی را دوست داشتم و باید بگویم که این کارگردان هر بخش از تاریخ را که می خواست بسازد به طور کامل به آن آگاه بود و با تمام دانایی خود سراغ کارها می رفت.











ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
0
0
سلام در تصویر اول نقش شاه این بازیگر مرد کشورمان چقدر شبیه ساراکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه شده
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *