رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فعالیت منطقه‌آزاد شهر فرودگاهی امام(ره) آغاز شده است

4:00 - 02 آبان 1394
کد خبر: ۹۰۶۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل از آغاز شدن فعالیت منطقه‌آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: این شهر فرودگاهی می‌تواند به هاب فعالیت اقتصادی شرکت‌های سرمایه‌گذار در منطقه تبدیل شود.
به گزارش ، اصغر فخریه کاشان با اشاره به ابلاغ شدن قانون اقدام متقابل و متناظر جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام به دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: بر همین اساس هیئت‌های خارجی زیادی درخواست ملاقات با مدیران وزارت راه و شهرسازی را دارند تا از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها بهره‌مند شوند.

وی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را فرصت اول سرمایه‌گذاری در ایران خواند و درباره زمان آغاز فعالیت منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: فعالیت این منطقه آزاد که ساختارهای قانونی آن شکل گرفته، عملا آغاز شده است و سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند از قوانین و مقررات مناطق آزاد از جمله معافیت‌های گمرکی برخوردار شود بر همین اساس در حال جذب سرمایه‌گذاران به این شهر فرودگاهی هستیم.

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با اشاره به امکان تبدیل منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به هاب فعالیت اقتصادی شرکت‌های سرمایه‌گذار یادآور شد: شرکت‌های سرمایه‌گذار می‌توانند از فرودگاه امام به عنوان مرکز فعالیت‌های اقتصادی منطقه‌ای خود به خصوص افغانستان، عراق و آسیای میانه استفاده کنند.

نخستین شهر فرودگاهی کشور در قالب سه منطقه آزاد، ویژه و معمولی در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار ساخته می‌شود. بر اساس اهداف تعیینی در شهر فرودگاهی امام(ره) مردم حق و قدرت انتخاب در حوزه‌های مختلف را داشته و پیش بینی بحث حمل و نقل٬ فناوری٬ لجستیک٬ صنعت با فناوری روز دنیا، گردشگری و سایر خدمات در سطح کیفی مولفه‌های بین‌المللی ارائه می‌شود. قرار است شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قابلیت رقابت پذیری با سایر فرودگاه‌های روز جهان را داشته باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *