قیام امام حسین (ع) درس ظلم ستیزی را به مردم آموخت

3:50 - 01 آبان 1394
کد خبر: ۹۰۴۹۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: امام حسین (ع) با قیام خود در برابر یزیدیان، به تمام انسان‌ها درس ظلم ستیزی و عدم سکوت و تسلیم در برابر زورمندان و ستمگران دادند.
 به گزارش گروه سیاسی میزان به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در جمع کارکنان و کارمندان مرکز مدیریت خواهران با عرض تسلیت به مناسب فرارسیدن ماه محرم اظهارداشت: امام حسین (ع) با قیام خود به دیگران آموخت، هنگامی که مکتب اسلام در خطر است در راه حفظ آن نباید از هیچ فداکاری دریغ کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: قیام و از خودگذشتگی امام حسین (ع) در راه دین، الگویی است برای تمامی انسان‌های مومن، در زمانی که مکتب اسلام در خطر فراموشی و تحریف است.

وی با اشاره به اصحاب وفادار امام حسین (ع) گفت: وفاداری و عمل به پیمان و ایستادگی بر عهد از ویژگی‌های امام حسین (ع) و اصحاب وفادار آن حضرت است به طوری که امام حسین علیه السلام در شب عاشورا فرمودند: «هیچ اصحابی وفادار‌تر و صادق‌تر از یاران خود نمی‌شناسم».

حجت الاسلام جمشیدی خاطرنشان کرد: قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل (ع)، برای یک رسالت و هدف مشخص به دنیا آمد و حضرت علی (ع) نیز درس شجاعت، ایثار، فداکاری وسلحشوری را به ایشان دادند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر شجاعت حضرت ابوالفضل (ع) گفت: حضرت ابوالفضل از نوجوانی تا عاشورا مردانه و فداکارانه در راه اسلام جنگید و در راه اسلام از هیچ فداکاری دریغ نکرد.

وی افزود: بر اساس روایات امام سجاد (ع) فرموند: عمویم عباس در مقام شهادت جایگاهی دارد که تمام شهدا غبطه وجود مقدس قمر بنی هاشم را می‌خورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به ظلم ستیزی امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) با قیام خود در برابر یزیدیان، به تمام انسان‌ها درس ظلم ستیزی و عدم سکوت و تسلیم در برابر زورمندان و ستمگران دادند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: یکی از مهم‌ترین پیام‌های واقعه عاشورا، بحث توحید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: حادثه کربلا کتابی سرشار از معارف اسلامی است و اصلیترین درس آن، درس توحید است و در رفتار سید الشهدا و یاران بزرگوارشان توحید عملی جلوه‌گر است.

وی افزود: تمام سختی‌ها و مصائب عاشورا به این دلیل بود که امام حسین (ع) فقط تسلیم امر خداوند بودند، تا جاهلیت به وجود آمده را از بین ببرند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر تربیت صحیح فرزندان گفت: تربیت و آموزش کودکان وظیفه والدین است و والدین باید فرزندان خود را به خوبی تربیت کنند تا فرزندان در مسیر اسلام قرار گیرند و برای حفظ اسلام تلاش و مجاهدت کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *