پایان رزمایش "محرم"/انهدام پهپاد دشمن فرضی توسط جنگنده F4/ از سوخت‌گیری جنگنده ها تا هلی بورن تکاوران/شلیک موشک «شلمچه» از سامانه بومی «مرصاد»/ ربات‌های انتحاری در مانور امنیتی-دفاعی ارتش+تصاویر و فیلم

7:11 - 28 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۵۳۸
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-در مرحله پایانی رزمایش محرم، با شلیک موشک های زمین به هوای «شلمچه» از سامانه های بومی «مرصاد» اهداف از پیش تعیین شده با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند که سامانه های مرصاد پس از انجام شلیک با توجه به شناسایی مکان استقرار خود در کمترین زمان ممکن عملیات جابجایی سریع را تمرین کردند.
اجرای موفقیت آمیز بخش شبانه رزمایش محرم/ از سوخت گیری جنگنده ها تا هلی بورن تکاوران-گروه سیاسی: مرحله نهایی رزمایش مشترک نیرو‌های زمینی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان «محرم» در منطقه غرب و شمال‌غرب از دیروز(دوشنبه) آغاز شد.

 در مرحله نخست این رزمایش نیروی زمینی عملیات های هلی برن، پهپادی، آتش سنگین بر مواضع دشمن را به اجرا گذاشت و جنگنده های اف 5 و صاعقه نیروی هوایی نیز بر فراز فضای رزمایش به منظور پشتیبانی از نیروهای خودی و بمباران نیروهای متهاجم به پرواز درآمدند.

آخرین دستاوردهای عملیاتی و اطلاعاتی ارتش در میدان جنگ

در این رزمایش آخرین یافته‌های عملیاتی، اطلاعاتی و ارتباطی در صحنه عمل ارزیابی و به‌کار گرفته می‌شود.

عملیات کشف و شناسایی اهداف پرنده توسط سامانه‌ها راداری

ساعاتی قبل و در آخرین روز رزمایش محرم ارتش، عملیات کشف و شناسایی اهداف پرنده توسط سامانه‌های راداری و استفاده از سامانه فرماندهی و کنترل "فکور" باموفقیت انجام شد.



سوخت‌گیری شبانه جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش

در ادامه رزمایش مشترک محرم ارتش، شب گذشته جنگنده های F4 عملیات سوخت گیری شبانه را با موفقیت انجام دادند.

براساس این گزارش، جنگنده های F4 و صاعقه نیروی هوایی مواضع دشمن فرضی را زیر آتش سنگین گرفتند و از مواضع نیروی زمینی پشتیبانی کردند.

همچنین هواپیماهای RF4 نیروی هوایی منطقه رزمایش را شناسایی کرده و از آن عکس برداری کردند.

انهدام پهپاد دشمن فرضی توسط جنگنده F4/ اجرای موفقیت آمیز بخش شبانه رزمایش محرم/ از سوخت گیری جنگنده ها تا هلی بورن تکاوران/شلیک موشک «شلمچه» از سامانه بومی «مرصاد»/ ربات های انتحاری در رزمایش ارتش

 ربات انتحاری در رزمایش ارتش عملیاتی شد

 فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برای نخستین بار ربات انتحاری در رزمایش مشترک یگان های ارتش در غرب و شمال غرب کشور عملیاتی شد.

انهدام پهپاد دشمن فرضی توسط جنگنده F4/ اجرای موفقیت آمیز بخش شبانه رزمایش محرم/ از سوخت گیری جنگنده ها تا هلی بورن تکاوران/شلیک موشک «شلمچه» از سامانه بومی «مرصاد»/ ربات های انتحاری در رزمایش ارتش+تصاویر

 رزمایش آمادگی نیروهای پدافند هوایی درسایت هسته ای خنداب برگزار شد


این رزمایش عصر روز گذشته همزمان با تمرین نظامی ارتش و پدافند هوایی در چندین منطقه غرب ایران انجام شد.

در این رزمایش پهبادهای آزمایشی بر فراز سایت هسته ای خنداب به پرواز درآمدند و توان پدافند هوایی و ابزارهای بازدارنده و شناسایی اشیای پرنده مشکوک در این حوزه، سنجش قدرت و عکس العمل به موقع انجام شد.


انهدام پهپاد دشمن فرضی توسط جنگنده F4/ اجرای موفقیت آمیز بخش شبانه رزمایش محرم/ از سوخت گیری جنگنده ها تا هلی بورن تکاوران/شلیک موشک «شلمچه» از سامانه بومی «مرصاد»/ ربات های انتحاری در رزمایش ارتش+تصاویر

شاخصه های روز نخست رزمایش محرم


گفتنی است رزمایش مشترک ارتش از صبح دیروز در منطقه عمومی غرب وشمال غرب کشور آغاز شد و هلی برن نیروهای تکاور در نقاط مختلف مرزی، بهره گیری از سلاح های تک تیرانداز مرصاد، سلاح های انفرادی ام 4، موشک های هدایت شونده دهلاویه و انواع دوربینهای حرارتی سبک و قابل حمل و همچنین رونمایی و عملیاتی شدن رادار برد متوسط فتح 14 از شاخصه های مرحله نخست این رزمایش بود.

انهدام پهپاد دشمن فرضی توسط موشک هوا به هوای جنگنده F4

در مرحله پایانی رزمایش محرم، با شلیک موشک های زمین به هوای «شلمچه» از سامانه های بومی «مرصاد» اهداف از پیش تعیین شده با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند که سامانه های مرصاد پس از انجام شلیک با توجه به شناسایی مکان استقرار خود در کمترین زمان ممکن عملیات جابجایی سریع را تمرین کردند.

همچنین یک فروند جنگنده بمب افکن اف 4 (فانتوم) پس از شناسایی و رهگیری پهپاد متخاصم با شلیک دقیق موشک هوا به هوا توانست این پهپاد مهاجم را سرنگون سازد.

در ادامه این رزمایش جنگنده های نیروی هوایی ارتش با کنترل و هدایت شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور ضمن انجام تمرین عملیات سوخت گیری هوایی جهت ماموریت های برد بلند خود با پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای سطحی؛ مواضع از پیش تعیین شده را در منطقه هدف بمباران کردند.

انجام عملیات رهگیری هواپیماهای دشمن فرضی با استفاده از رادارهای پیشرفته و بومی قرارگاه  پدافند هوایی و هواپیماهای طرح پدافندی تحت نظر شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی؛ از دیگر بخش های تعبیه شده در این مرحله از رزمایش است.

همچنین در این مرحله از رزمایش از پرنده های فوق سبک و پهپادهای نهاجا نیز در راستای شناسایی و انهدام اهداف شبیه سازی شده در حجم گسترده ای استفاده شد.

انهدام پهپاد دشمن فرضی توسط جنگنده F4/ اجرای موفقیت آمیز بخش شبانه رزمایش محرم/ از سوخت گیری جنگنده ها تا هلی بورن تکاوران/شلیک موشک «شلمچه» از سامانه بومی «مرصاد»/ ربات های انتحاری در رزمایش ارتش

ایجاد میدان های مین و موانع مهندسی و اجرای تخریبات و انفجارات تاکتیکی توسط یگان های مهندسی رزمی نزاجا، اجرای آتش پرحجم یگان های توپخانه ای سنگین و نیمه سنگین نیروی زمینی و عملیات اسلینگ و تخلیه مجروحان و تجهیزات و ادوات رزمی همراه با شلیک موشک های بهینه سازی شده «تاو» توسط بالگردهای هجومی هوانیروز علیه اهداف از پیش تعیین شده و در پشتیبانی از یگان های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش بخش دیگری از عملیات های موفق اجرا شده در روز دوم و پایانی این رزمایش بزرگ و مشترک بود.

اجرای عملیات شبانه رزمایش محرم + فیلم

شکار دیدنی پهپادهای دشمن با شلیک موشک‌های شلمچه + فیلم




علی
|
-
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
0
خداقوت و دست مریزاد به جوانان غیور مرد ایران اسلامی
ناصر
|
-
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
0
ما شا الله و لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم
afroz
|
-
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
0
ارتش جمهوری اسلامی ایران شیرخفته در بیشه ایران عزیز
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *