استفاده از دستاوردهای نوین ‌در رزمایش‌ محرم

7:52 - 26 مهر 1394
کد خبر: ۸۸۷۱۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان-سخنگوی رزمایش محرم با اشاره به استفاده از دستاوردهای نوین ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش محرم، گفت: تنها بخشی از توان دفاعی ارتش در این رزمایش نشان داده می‌شود.
به گزارش گروه سیاسی میزان، امیرمحمد محمودی در نشست خبری در منطقه عمومی رزمایش محرم با اشاره به برگزاری این رزمایش واکنش سریع، اظهار کرد: در این رزمایش ارتش، نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) حضور دارند.
 
محمودی با اشاره به استفاده از دستاوردهای نوین ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش محرم، گفت: تنها بخشی از توان دفاعی ارتش در این رزمایش نشان داده می‌شود.
 
سخنگوی رزمایش محرم با بیان اینکه این رزمایش یک رزمایش امنیتی و دفاعی است، افزود: این رزمایش دقیقا همچون میدان جنگ طراحی شده و این موضوع در راستای اوامر فرمانده معظم کل قوا انجام گرفته است.
 
به گفته این مسئول، هواپیماهای بمب‌افکن، شکاری، سوخت‌رسان و سیستم‌های پیشرفته راداری، موشکی و توپخانه‌ای در رزمایش یاد شده به‌کار برده می‌شود.
 
وی از تشکیل قرارگاه افسران جوان در این رزمایش برای فراگیری اصول فرماندهی نظامی خبر داد و گفت: رزمایش محرم پیام صلح و دوستی برای دوست‌داران جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه دارد.
 
سخنگوی رزمایش محرم افزایش توان دفاعی، تقویت نظارت بر مرزها و آمادگی نیروهای نظامی برای واکنش سخت و خشن به هر گونه تهدید دشمنان را از جمله اهداف برگزاری این رزمایش برشمرد.
 
 
*استفاده از سلاح جدید نارنجک‌انداز در رزمایش محرم
 
جانشین فرمانده مهمات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: سلاح جدید و پیشرفته نارنجک‌انداز در این رزمایش به‌کار برده می‌شود.
 
مجتبی رباط‌جزی با بیان اینکه این سلاح 400 نارنجک در دقیقه پرتاب می‌کند، عنوان کرد: این نارنجک‌انداز برای شلیک به نفربر کارآیی دارد و دارای قدرت انفجار بالایی است.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *