اصرار کاخ سفید در مخالفت با کرملین در قبال سوریه

8:49 - 23 مهر 1394
کد خبر: ۸۷۸۸۴
خبرگزاری میزان- کاخ سفید که همواره طی سال های گذشته با ادعای مقابله با تروریست ها در سوریه نه تنها گام مثبتی برنداشت بلکه تسلیحات در اختیار گروه های تروریستی قرار می داد و اینک که به تغییر مهم در تحولات سوریه پی برده بازهم مخالف همکاری برای پایان دادن به بحران در این کشور است.
اصرار کاخ سفید در مخالفت با کرملین در قبال سوریه
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از واشنگتن پست، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه  اعلام کرد که مسکو به واشنگتن پیشنهاد کرده است تا با اعزام هیاتی به سرپرستی دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه بر سر اقدامات مشترک میان دو کشور در جهت مقابله با نیروهای تروریستی در خاک سوریه با مقامات دولت آمریکایی گفت وگو و رایزنی کند.

بر همین اساس در این پیشنهاد از واشنگتن دعوت شده است تا متقابلا یک هیات نظامی آمریکایی را به منظور رایزنی با مقامات مسکو به این کشور بفرستد اما هیچ کدام از این پیشنهادات مورد توافق واشنگتن قرار نگرفته است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید دیروز چهار شنبه ضمن اعلام مخالفت کاخ سفید با این پیشنهاد دلیل آن را استیصال کرملین دانست و گفت آمریکا تازمانی که روسیه تمایلی به همکاری های سازنده با تلاش های واشنگتن در مقابله با داعش نشان نداده است علاقه ای به این گونه همکاری ها ندارد.

سخنگوی اوباما انگیزه روسیه در این پیشنهاد را پی گیری اهداف سیاسی خاصی دانست و گفت: این که پوتین مستاصلانه به فرستادن هیاتی با حضور دومین مقام عالیرتبه این کشور برای متقاعد کردن آمریکا به چنین همکاری هایی متوسل شده از نظر ما تعجب بر انگیز نیست اما این پیشنهاد با گوش شنوایی برخورد نخواهد کرد.

انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *