رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تمام مسائل گذشته پیرامون برجام باید کنار گذاشته شود/ در دموکراسی اختلاف نظر و سلیقه امری اجتناب ناپذیر است

7:24 - 22 مهر 1394
کد خبر: ۸۷۳۸۴
خبرگزاری میزان-یک کارشناس سیاسی گفت:هر چه در گذشته پیرامون مذاکرات هسته‌ای و سند برجام رخ داده، باید کنار گذاشته شود و همه نمایندگان و آحاد مسئولان و مردم باید پای یک تصمیم ملی که در یک فرآیند قانونی و دموکراتیک به تصویب رسیده بایستند.
طرح اجرای برجام یک اجماع ملی بود / تمام مسائل گذشته پیرامون برجام باید کنار گذاشته شودسعید احدیان کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی میزان با اشاره به تصویب کلیات و جزئیات برجام در جلسات این هفته مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طرح اقدام متناسب دولت در اجرای برجام یک طرح مهم و تاریخی بود که در یک فرآیند دموکراتیک و تاریخی به تصویب رسید و فضای پرتنش و مجادله‌آمیز مجلس در بررسی آن نیز یک امر طبیعی بود که اقتضای بحث‌های مهم و ملی است.

وی اختلاف سلیقه نمایندگان مجلس در مباحث مهمی چون برجام را امری طبیعی دانست و بیان داشت: در دموکراسی اختلاف نظر و سلیقه امری اجتناب ناپذیر است؛ البته  گاهی افراط گرایی ها و تندروی هایی صورت می گیرد که آن هم چندان غیرطبیعی نیست.

احدیان تصریح کرد: آنچه که از این به بعد مهم است این است که مجلس به عنوان عصاره فضائل ملت به یک جمع‌بندی در رابطه با برجام رسیده و از روزی‌که شورای نگهبان این تصمیم مجلس را تایید کرد، لازم الاجرا می‌شود.

این کارشناس سیاسی، تصویب طرح اجرای برجام را نتیجه و خروجی یک اجماع ملی دانست و گفت: برای تصویب کلیات و جزئیات برجام تمام مراتب لازم طی شد و پس از فراهم شدن فضای نقد و بررسی، خروجی کمیسیون ویژه برجام نیز از طریق رسانه‌های جمعی پخش شد.  

احدیان در پایان خاطرنشان کرد: هر چه در گذشته پیرامون مذاکرات هسته‌ای و سند برجام رخ داده، باید کنار گذاشته شود و همه نمایندگان و آحاد مسئولان و مردم باید پای یک تصمیم ملی که در یک فرآیند قانونی و دموکراتیک به تصویب رسیده بایستند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *