نرخ سود تسهیلات برای تولید کاهش یابد

19:40 - 21 مهر 1394
کد خبر: ۸۷۳۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: برای حمایت از صنایع و تولید باید نرخ سود تسهیلات بانکی برای این بخش کاهش یابد.
به گزارش ، علی اشرف افخمی اظهار کرد: امیدواریم با عملیاتی شدن این طرح، نرخ سود تسهیلاتی که به صنایع پرداخت می شود 4 تا 5 درصد کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه نقش بانک های توسعه ای حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی است، تصریح کرد: در تمام سال هایی که بانک ها تسهیلات با نرخ های بالا پرداخت می کردند بانک های توسعه ای همواره متعادل کننده بودند و نرخ سودشان از نرخ سودهای معمول بازار کمتر بوده است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن درباره راهکارهای خروج از رکود افزود: سرمایه گذاری در زمینه های تولیدی و حمایت از واحدهایی که در حال حاضر با ظرفیت پایین تر فعالیت می کنند از اقدامات مهم برای خروج واحدهای تولیدی از رکود است.

افخمی ادامه داد: متاسفانه این واحدهای تولیدی با کمبود نقدینگی روبرو هستند و باید با تزریق نقدینگی مدیریت شده به این بخش ها، تولید را به ظرفیت مناسب برسانیم.

وی تصریح کرد: حمایت دولت و بانک ها باید شتاب بیشتری بگیرد تا این واحدهای تولیدی بتوانند سرپا بمانند و تولید را افزایش دهند.

افخمی با اشاره به اینکه در مرحله بعدی باید روی طرح های جدید تولیدی کار شود، گفت: نیروی جوان تحصیلکرده زیادی در جامعه داریم که باید با ایجاد اشتغال از آنها حمایت کنیم.

وی ادامه داد: حمایت از واحدهای تولیدی و رونق آنها می تواند به ایجاد اشتغال در جامعه کمک کند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: تزریق نقدینگی باید مدیریت شده باشد و نباید به سمت واسطه گری برود و سبب افزایش تورم و سفته بازی شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *