نخستین لکوموتیو مپ ۳۰ شرکت مپنا رونمایی شد

13:44 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۰۶۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نخستین لکوموتیو مپ ۳۰ شرکت مپنا رونمایی شد
نخستین لکوموتیو مپ ۳۰ شرکت مپنا با توان ۴ هزار اسب بخار با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی از راه‌آهن، نخستین لکوموتیو مپ ۳۰ شرکت مپنا که نمونه داخلی‌سازی شده لکوموتیو آلستوم است و برای حمل بار کارایی دارد، با توان ۴۰۰۰ اسب بخار و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد. 

سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن در مراسم رونمایی لکوموتیو مپ ۳۰ شرکت مپنا گفت: در مراسمی حضور داریم که حاصل دست‌رنج، زحمات مهندسان و متخصصان ایرانی به بار نشسته است. مسیری که تاکنون طی شده غرورانگیز است. 

وی ادامه داد: حدود ۱۰ سال قبل تجربه همکاری مشترک لکوموتیو‌های ایران سفیر یا زیمنس بین راه‌آهن، مپنا و شرکت زیمنس رقم خورد و بعد از آن قرارداد آراُاُ ۵۰ لکوموتیو آلستوم و سپس تولید لکوموتیو مپ ۲۴ این شرکت را به جایی رسانده که لکوموتیو مپ ۳۰ را طراحی و تولید کند. 

صالحی در ادامه توضیح داد: کیفیت تولیدات جدید لکوموتیو‌های مپ ۲۴ به نسبت تولیدات گذشته افزایش یافته و این تجربه می‌تواند کمک بسیاری به پروژه مپ ۳۰ باشد تا سریعتر به قابلیت اطمینان بالا دست یابد و سرعت تولید بالاتر رود. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تنها ۵ همت به راه‌آهن برای همه طرح‌های زیرساختی و ناوگانی اختصاص پیدا کرده که به هیچ وجه کفاف هزینه‌های ریلی را نمی‌دهد. 

وی افزود: ۱۴۰ همت برای واردات بنزین و گازوئیل در بودجه سال جاری اختصاص داده شده که در خودرو‌های سواری دود می‌شود و بیش از ۲۰ هزار کشته جاده‌ای برجای می‌گذارد. 

صالحی خاطرنشان کرد: اگر تنها ۱۰ همت به راه‌آهن اختصاص می‌یافت می‌توانستیم بیش از ۱۵ همت در مصرف سوخت صرفه‌جویی داشته باشیم. 

وی ادامه داد: با استجازه از رهبر انقلاب مبلغ ۱۰ میلیارد دلار از طریق تهاتر نفت برای توسعه زیرساخت و ناوگان ریلی اختصاص یافت که بخش اول آن اسفند سال گذشته واریز شد و به خرید قطعات برای نوسازی ناوگان اختصاص یافت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *