ماجرای درخواست از سردار همدانی برای ترک سوریه و بازگشت به ایران

13:05 - 17 مهر 1394
کد خبر: ۸۵۵۵۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان-سردار سنایی راد گفت: از همان آغاز شکل‌گیری و گسیل گروه‌های تروریستی تکفیری به منطقه که مورد حمایت آشکار و پنهان آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش بودند، سردار همدانی با روشنگری به تبیین ماهیت آمریکایی-صهیونیستی آن‌ها پرداخت.
ماجرای درخواست از سردار همدانی برای بازگشت به ایران و ترک سوریه/سردار همدانی از همان ابتدا با روشنگری به تبیین ماهیت آمریکایی-صهیونیستی داعش پرداختسردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان با اشاره به شهادت سردار حسین همدانی در سوریه در حین انجام ماموریت مستشاری، ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت ولیعصر(عج) و نائب برحقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، اظهار کرد: سردار همدانی از دوران جوانی وارد عرصه جهاد شد و در مقطعی از سن که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بازنشسته شوند و به استراحت بپردازند نیز این عرصه را رها نکرد و در نهایت به پاداش خود که همان شهادت است نائل شد.

وی سردار همدانی را یکی از فرماندهان برجسته و زبده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس دانست و بیان داشت: سردار همدانی از همان نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و رشادت ها و مجاهدت های بسیار زیادی را در طول 8 سال دفاع مقدس انجام داد.

سنایی راد افزود: در دوران جنگ تحمیلی موارد زیادی پیش می‌آمد که شرایط برای رزمندگان اسلام سخت می‌شد و گره‌هایی در کار ایجاد می‌شد که سردار همدانی در باز کردن این گره‌ها و پیشبرد اهداف میدانی رزمندگان تبحر بالایی داشت.

معاون سیاسی سپاه در ادامه با اشاره به شناخت دقیق و بصیرت سردار همدانی در رابطه با  بحران سوریه، گفت: از همان روزهای آغاز درگیری در سوریه، سردار همدانی با بصیرت و شناخت دقیقی که نسبت به ابعاد این واقعه داشت برای حمایت مستشاری از ارتش و نیروهای بسیج مردمی سوریه عازم این کشور شد.

سنایی راد تصریح کرد: علی رغم اینکه چندین بار از سردار همدانی خواسته شد که برای استراحت و یا جابه جایی به ایران بازگردد، اما وی به دلیل دغدغه و حساسیتی که نسبت به بحران سوریه و جولان تروریست‌های تکفیری مورد حمایت آمریکا در این کشور داشت، مسائل سوریه را رها نکرد.

وی ادامه داد: از همان آغاز شکل‌گیری و گسیل گروه‌های تروریستی تکفیری به منطقه که مورد حمایت آشکار و پنهان آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش بودند، سردار همدانی با روشنگری به تبیین ماهیت آمریکایی-صهیونیستی آن‌ها پرداخت.
 
معاون سیاسی سپاه با اشاره به فعالیت های فکری و فرهنگی سردار همدانی، گفت: وی در حالیکه یک رزمنده و نیروی جهادی و میدانی بود، اما هیچگاه عرصه‌های فکری و فرهنگی را مغفول نمی‌گذاشت و بویژه در برقراری ارتباط با قشر جوان و فعالیت در عرصه جنگ نرم همواره پیشگام و پیشرو بود. 

سنایی راد خاطرنشان کرد: سردار همدانی از همان آغاز بحران سوریه معتقد بود که محور مقاومت در مقابل یک جریان وابسته به آمریکا قرار گرفته است، لذا وی انگیزه و اشتیاق زیادی برای حضور در جبهه نبرد سوریه داشت و در پایان نیز به پاداش خود که همان شهادت بود، نائل شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *