ژاپن برای تولید خودرو به سراغ ایران می‌آید/ حضور میتسوبیشی و سوزوکی در ایران

16:30 - 14 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۶۶۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) گفت: به دنبال شرکای ایرانی برای تولید خودرو و قطعات خودرو در ایران هستیم.
به گزارش ، آقای هیرویوکی ایشیگه در حاشیه دیدار با رئیس اتاق ایران اظهار کرد: البته ما در دیگر زمینه ها مانند صنایع غذایی و همکاری های محیط زیستی نیز به دنبال شرکای ایرانی برای تولید و همکاری های مشترک در ایران هستیم البته ما بررسی های خود را آغاز کردیم تا به محض فراهم شدن شرایط ، اقدامات اجرایی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون 30 شرکت بزرگ و معتبر اقتصادی ، صنعتی و تولیدی ژاپن از جمله شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین خودروسازهای میتسوبیشی و سوزوکی در ایران حضور دارند تا در نشست های مستقیم با طرف های ایرانی روابط تجاری دو کشور را تقویت و مشکلات پیش روی توسعه روابط را رفع کنند.

آقای ایشیگه، بروکراسی طولانی و رعایت نشدن حقوق مالکیت معنوی شرکت ها را از موانع توسعه همکاری شرکت های ژاپنی با ایران بیان و ابراز امیدواری کرد این موانع هرچه زودتر برطرف  شود.

رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن با استقبال از واگذاری امور اقتصادی در ایران به شرکت های خصوصی گفت: 98 تا 99 درصد شرکت های فعال اقتصادی در ژاپن متعلق به بخش خصوصی است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *