رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکنون چهار بار نمایندگان مجلس را قانع کرده‌ام/ استیضاح؛ تمرین مردم سالاری

11:05 - 14 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۴۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست بررسی طرح استیضاح که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد توضیحاتی درباره عملکرد خود در این وزارتخانه ارائه داد.
به گزارش ، عباس آخوندی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از کسانی که زحمت استیضاح را کشیده‌اند و وزاتخانه را رصد کرده‌اند به ویژه رئیس کمیسیون عمران مجلس و مشکلات این وزارتخانه را بیان کردند تشکر می‌کنم. استیضاح حق نمایندگان است و من از این‌که در این جایگاه هستیم خشنودم. هیچ گلایه‌ای ندارم و با کمال افتخار در خدمت شما هستم.

وی ادامه داد: استیضاح تمرین مردم سالاری است و از این‌که مردم سالاری را در ایران و در این منطقه پرآشوب جهان به رخ جهانیان می‌کشیم خشنودم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تا به امروز چهار بار به نحوی از نمایندگان مجلس تاییدیه گرفته‌ام اضافه کرد: یک بار در روز رای اعتماد و سه بار هم در صحن علنی از من سوال شد و هر سه بار پاسخ‌های من برای شما نمایندگان قانع کننده بود و به من اعتماد کردید. امیدواریم برای پنجمین بار هم پاسخ‌های من برای شما قانع کننده باشد.

وی گفت: استیضاح وقتی به جریان می‌افتد که پاسخ‌های دوره‌های پیشین قانع کننده نباشد. به همین دلیل این استیضاح تا اندازه‌ای جای تامل دارد. این استیضاح پنج ماه است به جریان افتاده است. من چهار بار در کمیسیون عمران حاضر شدم و هر بار پاسخ‌های من برای استیضاح کنندگان قانع کننده بود و استیضاح از دستور کار خارج می‌شد ولی دوباره عده‌ای امضا جمع می‌کردند و من به کمیسیون عمران می‌آمدم. این کار چهار بار تکرار شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که وقتی استیضاح در هر وزارتخانه‌ای مطرح می‌شود معمولا توجه همه کارمندان به آن استیضاح معطوف می‌شود گفت: در وزارت راه و شهرسازی ۵۶ هزار کارمند داریم و با ده‌ها هزار مشاور و پیمانکار در ارتباطیم. بنابراین وقتی استیضاح وزیر راه و شهرسازی مطرح می‌شود بخش زیادی از فعالیت‌های وزارتخانه تحت تاثیر قرار می‌گیرد اما من نگذاشته‌ام این اتفاق بیفتد.

آخوندی اظهار کرد: به عنوان مثال من اولین همایش جذب سرمایه‌های ایرانیان داخل و خارج و سرمایه‌گذاران خارجی را در روزهای گذشته با معرفی ۱۲۱ پروژه بزرگ برگزار کردم که در این همایش تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله آقای ابوترابی‌فرد نائب رییس مجلس حاضر بودند. تک تک سرمایه‌گذاران را قانع کردیم که این ۱۲۱ پروژه بهترین هستند بنابراین حتی یک لحظه هم استیضاح مانع توقف کار در وزارت راه و شهرسازی نشد. همچنین روز گذشته دو همایش اسکان بشر و حمل و نقل روستایی را برگزار کردیم.

وی تاکید کرد: تعداد زیادی از دوستان نماینده به من مراجعه کردند و پیشنهاد دفاع از من را در صحن علنی را ارائه دادند. از همه این دوستان سپاسگزارم و مراتب امتنان خود را اعلام می‌کنم. امیدوارم آن‌چه مرضی خداست در این جلسه مطرح کنم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *