پذیرش بیش از ۴۶۰۰ نسخه دارویی در ایام نوروز/ تأمین دارو‌های حیاتی در دستور کار است

11:31 - 16 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۲۶۴
علیرضا عسکری از پذیرش ۴۶۹۷ نسخه دارویی در ایام تعطیلات نوروزی در داروخانه‌های مرکزی و تهرانپارس خبر داد.

-به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در خصوص خدمت رسانی داروخانه‌های هلال احمر در شهر تهران گفت: از ابتدای تعطیلات ایام نوروز (یکم لغایت سیزدهم فروردین ماه)، ۴۶۹۷ بیمار برای تهیه دارو‌های خود به داروخانه‌های مرکزی و تهرانپارس مراجعه کرده اند.

وی افزود: داروخانه‌های هلال احمر به دلیل ویژگی‌هایی از جمله وجود نیرو‌های مجرب و متعهد، کنترل و نظارت دقیق و همچنین تأمین و توزیع به موقع و مطمئن دارو‌های مورد نیاز بیماران و از سویی به واسطه توزیع دارو‌های خاص با کیفیت مناسب و همچنین دارو‌های پرونده‌ای از جایگاه و اهمیت انکارناپذیری در نظام توزیع دارو برخوردار هستند و اکثر دارو‌هایی که در این داروخانه‌ها عرضه می‌شود، تحت پوشش بیمه‌های جاری کشور هستند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در داروخانه مرکزی جمعیت هلال احمر با بکارگیری سیستم مکانیزه و ارائه دارو‌های خاص، نصب دستگاه خودپرداز، بهره مندی از نیروی انسانی متخصص، پاسخگویی و تکریم مراجعه کنندگان، استقرار نمایندگان سازمان‌های بیمه گر شامل تأمین اجتماعی، خدمات درمانی، سلامت و نیرو‌های مسلح در داروخانه و نیز ایجاد امکانات رفاهی تلاش می‌شود تا به رغم حجم بالای مراجعین و بیماران، مدت زمان انتظار برای دریافت دارو در حداقل زمان ممکن انجام پذیرد.

عسکری ادامه داد: یکی از وظایف سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر کمک به تأمین دارو‌های حیاتی کشور است و در هر شرایطی برطرف کردن نیاز‌های دارویی مردم از اولویت‌های هلال احمر است.

لازم به ذکر است که داروخانه مرکزی هلال احمر در تهران، خیابان طالقانی و داروخانه مرکزی شماره ۲ تهرانپارس، در خیابان جشنواره واقع شده است و هموطنان و بیماران عزیز می‌توانند برای کسب اطلاعات دارویی با خط ویژه ۴۱۶۵۱ تماس گیرند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *