همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها درمورد آسیب‌های اجتماعی کوتاهی داشتند

19:00 - 28 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۴۱۸۵
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در دوره‌های گذشته مدیریت شهری مثل همین چهارسال گذشته خیلی به اصالت آن رویکرد اجتماعی اعتقادی نداشتند. بخش‌ها و دستگاه‌های دیگر هم کوتاهی‌هایی در این زمینه داشتند.
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص چرایی رشد آسیب‌های اجتماعی در تهران به میزان گفت: من چندین بار در رسانه‌ها در خصوص این موضوع صحبت کرده ام. اگر الان بخواهم به صورت خلاصه چکیده این ماجرا را بیان کنم باید به دو سه دلیل اصلی این قصه اشاره کنم. یکی اینکه بخش‌های اصلی مرتبط با این قضیه وظایف اصلی خودشان درباره این موضوع را به جا نیاورده اند. در دل این مساله چیز دیگری هم نهفته است. بعضی از بخش‌ها و دستگاه‌ها در گذشته از اساس به برخی از این موضوعات مثل وجود معتادان متجاهر یا کارتن خواب‌ها که در سطح شهر شاهد حضورشان هستیم بی توجه بوده اند.
 
وی ادامه داد: درواقع این بخش‌ها چنین موضوعاتی را اصلا مشکل، موضوع و مساله اصلی دستگاه خودشان ندانسته اند. از جمله همین بخش یعنی مدیریت شهری گاهی اوقات براساس یک نظریه‌ای که می‌گوید شهرداری تهران یک دستگاه و نهاد اجتماعی هم هست عمل می‌کند.
 
سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: اما گاهی اوقات هم نظریه موجود در این زمینه می‌گوید شهرداری یک نهاد اجتماعی نیست و فقط بعضی وظایف ناچیز اجتماعی را برعهده دارد. در دوره‌های گذشته مدیریت شهری مثل همین چهارسال گذشته خیلی به اصالت آن رویکرد اجتماعی اعتقادی نداشتند. بخش‌ها و دستگاه‌های دیگر هم کوتاهی‌هایی در این زمینه داشتند.
 
نادعلی خاطرنشان کرد: شاید اگر الان به هرکدام از آن‌ها این مساله را بگوییم هیچکدام نپذیرند. چون هرکدام از آن‌ها می‌گویند ما به تنهایی مگر می‌توانیم این کار را انجام بدهیم. پس نتیجه‌ای که می‌توان گرفت این است که اولا بعضی از دستگاه‌ها وظایف خودشان را انجام نداده اند. دوم هم اینکه رویکردِ درکنار هم کار کردن در عرصه کاهش آسیب‌های اجتماعی را انتخاب نکرده‌اند. چون واقعا حجم کار در این عرصه زیاد است و بار سنگینی محسوب می‌شود و، چون این مساله یک ماجرای انسانی است پیچیدگی بسیار زیادی هم دارد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *