رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مردم درباره مدیریت بحران آگاهی کافی ندارند/ نباید توپ را فقط به زمین شهرداری انداخت

6:31 - 21 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۳۵۲
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: شاید قانون به صورت کامل به موضوع مشارکت مردمی در مسائل مرتبط با ایمن سازی و مدیریت بحران نپرداخته و تکالیف مجریان را به طور دقیق مشخص نکرده است.
مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص توان علمی و کارشناسی موجود در مدیریت شهری پایتخت برای مقابله با چالش فرونشست زمین به میزان گفت: توان مدیریت شهری از نظر کارشناسی مطلوب است. اما از نظر اجرایی تا اندازه‌ای نیازمند اقدامات جدی تری هستیم. البته این به آن معنا نیست که من بخواهم توپ را به زمین شهرداری بیندازم. درواقع توپ در زمین نهاد خاصی نیست. همه ما در این موضوع مسوولیت داریم و بنابراین خیلی نمی‌توان فرقی میان شورای شهر با شهرداری  قائل شد.

وی درباره چرایی عدم تمایل مردم برای مشارکت در فرایند ایمن سازی‌های شهر تهران اظهار کرد: درباره علت این وضعیت عوامل مختلفی دخیل است. شاید مردم آگاهی لازم و کافی درباره مسائلی نظیر مدیریت بحران را نداشته باشند. مورد دیگر به عوامل اقتصادی بر می‌گردد. همچنین باید به مباحث حقوقی و مالکیتی اشاره کنم.
 
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: در کنار این‌ها باید مباحث قانونی مربوط به این موضوع را هم ببینیم. چون شاید قانون به صورت کامل به موضوع مشارکت مردمی در مسائل مرتبط با ایمن سازی و مدیریت بحران نپرداخته و تکالیف مجریان را به طور دقیق مشخص نکرده است.

عباسی در پاسخ به اینکه آیا مدیریت شهری برای آگاهی رسانی عمومی در زمینه لزوم همراهی شهروندان در فرایند ایمن سازی فضا‌های شهری تهران امکان نقش آفرینی کردن دارد بیان کرد: مدیریت شهری در آگاهی رسانی عمومی در این زمینه می‌تواند نقش موثری داشته باشد. علاوه بر این اقدام‌های حوزه اجرایی هم باز بر عهده مسوولان شهرداری و شورای شهر قرار دارد و از این جنبه هم فرصت و امکان نقش آفرینی و اثرگذاری در این زمینه فراهم است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *