رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیش بینی وضعیت شرکت‌های تعاونی در سال ۱۴۰۱

9:00 - 01 فروردين 1401
کد خبر: ۷۹۹۳۵۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس اتاق تعاون استان آذربایجان غربی، گفت: تا بودجه سال ۱۴۰۱ و منابع مالی تامین نشود نمی‌توان هیچ‌گونه پیش‌بینی از وضعیت بخش تعاون در سال ۱۴۰۱ کرد و در حال حاضر نیز با وجود ۶ هزار و ۸۷۵ شرکت‌های تعاونی؛ فقط هزار و ۹۴۵ شرکت تعاونی فعال در استان آذربایجان غربی داریم.
باقر خلیلی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص پیش بینی وضعیت شرکت‌های تعاونی در سال ۱۴۰۱، گفت: برای توسعه بخش تعاون در سال ۱۴۰۱ باید مصوبه بودجه این سال برای این بخش کافی باشد در غیر این صورت برای توسعه و بهبود وضعیت بخش تعاون هیچ کاری نمی‌توان کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در چند ماه اخیر طرح‌های بسیاری برای توسعه بخش تعاون داده‌ شده است، اما تا بودجه سال ۱۴۰۱ و منابع مالی برای انجام این طرح‌ها مشخص نشود نمی‌توان هیچ‌گونه پیش‌بینی از وضعیت بخش تعاون در سال آتی  کرد.

رئیس اتاق تعاون استان آذربایجان غربی در خصوص وضعیت فعلی شرکت‌های تعاونی در این استان، گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۸۷۵ شرکت‌های تعاونی در استان آذربایجان غربی داریم، اما فقط هزار و ۹۴۵ شرکت تعاونی فعال داریم یعنی حدود ۳ هزار و ۶۰۰ تعاونی غیرفعال و از سرنوشت حدود هزار و ۶۰۰ شرکت تعاونی نیز بی‌خبر هستیم.

خلیلی در پایان تأکید کرد: متأسفانه طی سال‌های گذشته شرکت تعاونی‌ها آسیب‌های بسیاری دیده‌اند و برای بهبود و توسعه  آن‌ها در سال آینده باید برنامه‌ریزی صحیح و تلاش مضاعفی داشته باشیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *