رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چمران زنگ مهر را در مدرسه برادرش نواخت

11:52 - 01 مهر 1394
کد خبر: ۷۹۶۷۱
خبرگزاری میزان- رئیس شورای شهر تهران صبح امروز زنگ مهر دبیرستان ماندگار البرز را که برادرش مصطفی چمران در آن تحصیل کرده بود، نواخت.
چمران زنگ مهر را در مدرسه برادرش نواختبه گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری میزان، مهدی چمران در آیین نمادین نواختن زنگ مهر در دبیرستان ماندگار البرز با بیان این که ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و تمام مردم ایران در یک مقاومت هشت ساله نه تنها در مقابل رژیم صدام بلکه 35 کشور دنیا با اقتدار تمام ایستادند، عنوان کرد: در 200 سال گذشته هر زمانی که در ایران جنگی رخ داده بود،‌ بخشی از کشور ما جدا شده است. در زمان قاجار بسیاری از مناطق کشور را از دست داده‌ایم و در زمان محمد رضا پهلوی، بحرین را از ایران جدا و به عنوان یک کشور جدید تأسیس کردند.

چمران تصریح کرد: در زمانی که ارتش ایران سامان مناسبی نداشت، سپاه شکل نگرفته بود و انقلاب اسلامی چندان تثبیت نشده بود، صدام با کمک آمریکا به طرف مرز‌های ما حرکت کرد و در مدت کوتاهی تا 6 کیلومتری اهواز جلو آمد و در این شرایط تمام ملت غیور ایران با فرماندهی امام خمینی(ره) مقابل متجاوزان ایستادند و جانفشانی‌ها کردند.

چمران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: زمانی ایران را صرفا با نفت و فرش آن می‌شناختند و اکنون به برکت شهدا و مقاومت آنان با 6 کشور قدرتمند جهان مذاکره می‌کنیم و به لطف الهی پیروز خواهیم شد.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر فراگرفتن علم و دانش و حفظ هویت اسلامی و ایرانی، خطاب به دانش‌آموزان گفت: با علم و دانش باید افتخارات سال‌های قبل و دفاع مقدس را تکرار کنید.

وی در پایان سخنان خود ضمن قرائت بخشی از مناجات شهید مصطفی چمران، خاطر نشان کرد: این شهید والا مقام در همین مدرسه فارغ التحصیل شد و در تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا توانست یکی از بزرگترین دانشمندان فیزیک پلاسما شود و از آمریکا برای کمک به مظلومان به مصر و لبنان و از آنجا به ایران آمد و در منطقه دهلاویه به شهادت رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *