اجرای طرح انضباط بخشی موتورسواران در پایتخت

13:32 - 24 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۳۱۵
رئیس پلیس تهران از اجرای طرح نظم بخشی موتورسیکلت سواران از ۳۰ بهمن خبر داد.

- سردار حسین رحیمی گفت: طرح انضباط بخشی موتورسیکلت‌ها از شنبه ۳۰ بهمن به درخواست مردم در تهران اجرا می‌شود، تماس‌های بسیاری با پلیس گرفته و خواسته شده که به حرکات مخاطره‌آمیز و رفتار‌های غیرقانونی موتورسیکلت‌سواران پایان داده شود.

وی افزود: ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار موتور سیکلت در تهران داریم که پلیس به هیچ عنوان مخالف فعالیت و تردد آن‌ها نیست؛ اما همانطور که در طی این سال‌ها گفته‌ایم راکبان موتورسیکلت باید موازین قانونی را رعایت کنند. متأسفانه زیر پا گذاشتن قوانین در بین موتورسیکلت‌سواران عُرف شده است.

رئیس پلیس تهران تصریح کرد: حرکات مخاطره‌آمیز، حرکت در مسیر مخالف عبور، عبور از پیاده‌رو، تخلفات مربوط به پلاک، عبور از خط ویژه، حمل بار‌های نامتعارف و رانندگی افرادی که فاقد گواهینامه موتورسیکلت هستند مانند بانوان، تخلفاتی است که از روز شنبه با جدیت برای موتورسیکلت‌سواران اعمال می‌شود.

وی افزود: در ۱۰۰ نقطه تیم‌های ویژه مستقر شده‌اند و دستگاه موتورسیکلت‌سوارانی که حتی یکی از تخلفات مذکور را انجام دهند، حداقل ۱۲ ساعت توقیف می‌شود.

به گفته سردار رحیمی پس از پایان ۱۲ ساعت، ضمن اخذ تعهدنامه از موتورسیکلت‌سوار متخلف، دستگاهش از حالت توقیف آزاد می‌شود، البته باید تمامی خلافی و جریمه‌هایی که آن موتورسیکلت دارد را پرداخت کند.

وی افزود: این پرداخت جریمه‌ها پس از ۱۲ ساعت هم امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین اگر موتورسیکلت‌سواری پس از این ساعت برای تحویل موتورش مراجعه نکند، آن دستگاه به پارکینگ منتقل می‌شود.

رئیس پلیس تهران با اشاره به اینکه مخدوش کردن پلاک در قانون جرم‌انگاری شده است، گفت: موتورسیکلت‌سوارانی که پلاکشان را مخدوش کنند، ضمن توقیف ۱۲ ساعته، برای آن‌ها پرونده قضائی تشکیل و به مرجع قضائی اعلام می‌شود.

وی افزود: این طرح ۲۴ ساعته است و منظور از بار نامتعارف، حمل بیش از یک مسافر است که نهایتاً یک موتورسیکلت باید دو سرنشین داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *